Yksin asuvat keski-ikäiset - mitä teette vkl?
Olen 51 ja asunut kohta vuoden yksin ja en millään tähän totu.
Mitä te muut yksin asuvat puuhaatte ?
Kommentit (20)
Ulkoilen, teen hyvää ruokaa, näen siskoani tai käyn aikuisen lapseni luona. Välillä käyn laivalla. Nautin yksinolosta, se on nykyään parasta!
Opiskelen. Käyn kaupungilla syömässä, shoppailemassa, leffassa tai taidenäyttelyssä. Joskus jossain konsertissa. Tai käyn kävelyllä ja luen hyvää kirjaa. Kirjastosta löytyy. Välillä on salokortti, jolloin käyn treenaamassa, mikä on muuten 50 jlk erittäin tärkeää.
Käyn viikonloppukursseilla (kansalaisopisto, avoin yliopisto yms.), harrastan luonnossa liikkumista, katson laatusarjoja, maalaan tai teen käsitöitä. Joskus tapaan kavereita ja sukulaisia viikonloppuisin. Sinkkuna ollut reilut 4 vuotta ja näin ajattelin jatkaa, vaikka treffipyyntöjä tuolloin tällöin saankin tutuilta ja tuntemattomilta. N51
Olen N45. Viikonloppuna opiskelen, hoidan kotijuttuja, leivon ehkä jotain, luen kirjaa, teen käsitöitä, pelaan pleikkaria ja katson areenasta ehkä jotain. Tekemistä riittää!
Illalla treffit miesystävän kanssa, toivottavasti myös seksiä tarjolla.
Enemmän mä teen yksin asuvana, kuin suhteessa ollessani. Nään paljon kavereita ja tehdään niiden kanssa kaikkea. Joskus vaan olen kotona ja saan ajan silloinkin kulumaan tosi hyvin.
Käyn kävelyllä, kirppiksillä, katson netflixiä/telkkaria, luen kirjaa.
Välillä on aivan järjettömän tylsää, ja kaipaisi seuraa.
Laatikollinen kaljaa meni eilen, tänään varmaan toinen.
Riippuu vähän siitä, onko miesystävä töissä vai vapaalla.
Mutta käyn salilla, ulkoilen (kävely, juoksu, hiihto), käyn shoppaamassa, kahvilla jne, puuhailen kotona, näen miesystävää, treffaan lähisukua, ihan vaan oleskelen jne. Nyt on tytär käymässä kotipaikkakunnalla, joten vietän aikaa hänen kanssaan.
siihen on vaikea tottua. Tsemii! joskus vanhempien kaa, joskus opettelen olemaan yksin, muutamia kertoja vuodessa kurssiviikonloppu (ei oo varaa ostaa kursseja eli seuraa niin usein, 2 vuotta sitten oli vielä). Sitten ehkä 1 krt/kk kaverin kaa jotain ohjelmaa. Olen siis raitis niin bilettämässä käyn vapun lisäksi 1-2 krt/v.
just siivosin vähän. Kesällä puutarhajuttuja mökillä. Asunnossa pitäis maalata mut ei jaksa yksin innostua enää
Liikuntaa, yritystoimintaa, penkkiurheilua, mitä nyt milloinkin. Välillä olen tekemättä mitään, nautin vain olostani.
Soittelen lapsille. Shoppailua. Ystävän kanssa kahvilla, näyttelyssä, ulkoilemassa. Treenit tietysti. Rakastaja käy kylässä, joko lauantaina tai sunnuntaina aamusta.
Siivoan, ompelen, kudon, maalaan. Käyn vaeltamassa. Kutsun aikuisen lapsen syömään. Saatan hypätä bussiin ja istua kyydissä päättäriltä päättärille katsellen maisemia ja kuuntelemalla äänikirjaa. Pyrin kuluttamaan vähän mutta loma-ajat reissaankin sitten senkin edestä ulkomailla asti.
Samaa mitä arkisin eli humalassa kekkuloin.
Introverttinä nautin viikonlopun yksinolosta. Työ on sosiaalista, niin menee viikonloppu ladatessa akkuja leväten, yksin kaupassa käyden, ulkoillen, lukien, jne.
Jos en ole töissä niin teen mitä huvittaa. Siivoon, laitan ruokaa. Koiran kanssa pitkiä lenkkejä, käyn kuntosalilla. Töllötän telkkaria, tanssin huoneesta toiseen musiikin tahdissa🤣. Tapaan (jos jaksan) sukua ja kavereita. Huom! Viikonloppuvapaat ei minulle jokaviikkoisia herkkuja. Välillä on vain ihana möllöttää.
Vedän ketamiinia, kokaainia, piriä ja kaljaa Baareissa menee illat. Sunnuntaina on vuorossa rangaistuslenkki 20 kilometriä hiihtäen tai juosten. Maanantaina virkeänä asiakkaita palvelemaan.
Rentoudun työviikon päätteeksi, en tee mitään jos ei huvita ja teen mitä huvittaa. Aivan ihanaa, varsinkin kun vertaa perhe-elämän pakkomenoihin ja -tekemisiin.