Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysin neuvoa uuden työtehtävän tekemiseen ja se otettiin minulta pois.

Vierailija
12.03.2025 |

Olen aivan pöllämystynyt. Aloitin uudessa työssä puoli vuotta sitten, ja työnkuvani on muotoutunut tässä pikkuhiljaa. Viime Maanantaina pomo antoi uuden tehtävän, ja kysyin intraviestillä häneltä, ehtisikö hän neuvoa minua sen tekemisessä. Samoin olen tehnyt muidenkin tehtävien kanssa, mutta tältä henkilöltä en ole ennen pyytänyt neuvoa. Tehtävät saan yleensä eri pomolta. Hän ei vastannut viestiini, ja koska tehtävällä ei ole kiire, olen alkuviikon tehnyt muita hommia. Ajattelin, että hän vastaa kuitenkin muutaman päivän sisällä, kunhan ehtii neuvoa. 

Tänään sain viestin eri osaston työkaverilta. Hän pyysi minua lähettämään tehtävään liittyvät materiaalit itselleen, koska hän ei pääse meidän osaston tiedostoihin käsiksi. Tehtävä on siis siirretty hänelle, eikä siitä kerrottu minulle. Toimintatapa tuntuu tosi erikoiselta, koska täällä on oltu hyvin avoimia ja reiluja kaikissa asioissa. Tämän pomon kanssa olen ollut tekemisissä pari kertaa sivumennen, mutten tehnyt hänen kanssaan töitä. Hän on aina vaikuttanut mukavalta ja avuliaalta.

Nyt en tiedä, miten pitäisi toimia. En mielestäni tehnyt väärin, kun pyysin opastusta uuteen tehtävään. Otanko asian puheeksi tämän pomon kanssa, lähimmän pomoni kanssa, vai työkaverin kanssa jolle tehtävä siirrettiin? Vai enkö sano mitään? Olen vielä uusi talossa, enkä haluaisi "keikuttaa venettä", mutta tämä tuntuu nyt aika oudolta ja vähän pahaltakin.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin lähiesimieheltä, tietääkö syytä. Onhan tuo melkoisen tylyä ja loukkaavaa toimintaa. Tai jonkinlainen testi, miten suhtaudut.

Vierailija
2/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkkaan vaikuta, ettei proviikalla töitä tehdä niin mielelläni itse annan muiden tehdä työt ja itse voin lähteä keittää kahvia. Meillä kyllä yleensä on niin, et kollegat tuputtaa mulle tehtäviä, ne ei uskalla ottaa vastuuta. Sit ne kehuu mua pomolle miten hyvin taas hoidin hommat. Tosin en ole kertonut kollegoille, et nekin vaikutti ja sain ainoana bonuksen loppuvuonna. Kun mä olen hoitanut erilaisia ylimääräsiä hommia sillon ku johto ei ole ollu talossa. Hah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sun täytyy saada virallinen tieto jos ko. asia ei ole enää juuri sun vastuulla vaan kollegan.

Vierailija
4/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan pöllämystynyt, että joku kirjoittaa helposti tunnistettavan tilanteen someen. 

Vierailija
5/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kysymään pokkana uudelleen neuvoja tehtävän tekemiseen. Jos esimieheltä ei ole suoraan tullut käskyä, että tehtävä siirtyy toiselle, niin oletus on, että sinä hoidat asiaa edelleen. Voihan olla, että pomo on delegoinut vain neuvomisen jollekin muulle ja hän on ymmärtänyt asian toisin. Todennäköisesti väärinkäsitys koko juttu.

Vierailija
6/6 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin asiaa lähiesihenkilöltä. Aika outoa jos tehtävän siirtymisestä toiselle ei ilmoiteta mitään.