Luovutin osakkeen exälle, mut minä edelleen maksan ...
Auttakaa joku.
Tein osakkeesta lahja/luovutuskirjan exälle. Omistettiin 50/50.
Nyt siitä on kulunut 2 vuotta. Edelleen olen omistaja, kun hän ei ole luvatusti hoitanut kaupanvahvistusta loppuun tai mikä se virallinen nimi nyt on. Joudun maksamaan vastikkeet. Kun uhkaan myydä oman osuuteni, exä uhkaa että siinäs yrität, kun hän omistaa sen ja hänellä lahjakirja todisteena.
Mitä voin tehdä?
En omista sitä, mutta sitä ei ole vahvistettu niin olen edelleen maksumiehenä tässä.
Osake exän käytössä :(
Kommentit (19)
No voi hyvänen aika, nyt ihan vaikka otat lakimiehen avuksi tässä asiassa ja exä joko ulos tai maksumieheksi
Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Ei kukaan voi olla noin tyhmä - tai näköjään voi.
No minä tyhmä nuori tietämätön. Yritin päästä akressiiviseksi miehestä äkkiä eroon. Sanoi että onnistuu ja hän hoitaa näin tämän asian. Osake hyvin huono ja pieni. Rahallista arvoa ei ole paljon mitään. Mut nämä maksut, kun oon omistaja vieläkin.
En tiedä miten varaa minulla käräjöidä.
Ilmeisesti exän juoni saada jatkaa kontrolloimista ja alistamista :(
Ihan itsekkö kirjoitit sen lahjakirjan? Minä Tiina Tyhmänen annan tämän osakehuoneiston lahjaksi Pentti Petturille. Todistajat Ninni Näkymätön ja Onni Olematon.
No lopeta maksaminen. Mitä exä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Asunto-osake? Eihän sitä nyt millään itse tehdyllä paperilla voi laillisesti luovuttaa toiselle. Pitää sopia asiasta myös pankin kanssa, jos lainaa jäljellä, ja osakekirja muuttaa miehen nimiin ym.
Ai niinkö? Kenes tekemä sen paperin pitää olla? Mitäs se pankille kuuluu? Mitäs jos vastaanottaja onkin nainen, kenen miehen nimiin se pitää muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekkö kirjoitit sen lahjakirjan? Minä Tiina Tyhmänen annan tämän osakehuoneiston lahjaksi Pentti Petturille. Todistajat Ninni Näkymätön ja Onni Olematon.
Ihan sen voi tuolleenkin tehdä. Osakehuoneiston kaupassa ei tarvitse kauppakirjaa, nimi vaan osakekirjaan.
Vierailija kirjoitti:
No lopeta maksaminen. Mitä exä tekee?
Mitä se minua hyödyttää?
Lahjakirja häviää, exä kieltää koko luovutuksen ja laskut mulla ulosotossa korkoineen.
Isännöitsijälle pitää toimittaa se lahjakirja. Miten muuten tietävät että osake on vaihtanut omistajaa. Kai teitte lahjakirjasta kaksi kappaletta toinen lahjan saajalle ja toinen lahjoittajalle?
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijälle pitää toimittaa se lahjakirja. Miten muuten tietävät että osake on vaihtanut omistajaa. Kai teitte lahjakirjasta kaksi kappaletta toinen lahjan saajalle ja toinen lahjoittajalle?
No enpä silloin tajunnut / uskaltanut vaatia sellaista.
Pakko olla provo, ei kukaan ole noin idiootti.
Yhteisomistuksen purku haetaan käräjäoikeudelta. Yhteisomistajuudeksi tuo katsotaan jos se luovutuskirja on "kadonnut". Kunnallinen oikeusapu jos on, niin neuvoo ja on edullisempi. Ehkä olet oikeutettu saamaan jotain purussa. Neuvoo kumman on tehtävä ja mitä. Jos osaat hakea lakitekstejä verkosta niin pääset itsekin jyvälle. Onhan asuinosoitteesi muutettu pois sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei ole taloyhtiö, niin asumuskiinteistöthän on rekisterissä jossa ajanmukaiset tiedot. Paljon selvitettävää ap:llä vaan ei kannata ainakaan pitkittää asiaa. Ne laskut pitää riitauttaa, yhteys laskuttajaan. Lakiapu olisi tarpeen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä silloin tajunnut / uskaltanut vaatia sellaista.
Voit vedota painostukseen ja pelkoon sekä hyväksikäyttöön. Vielä parempi jos olisi todisteita väkivaltaisuudesta, poliisin käynti tms.
Ota yhteys oman kuntasi oikeusaputoimistoon ja varaa sinne aika. Ei tule niin kalliiksi kuin yksityinen juristi ja saat asiat etenemään. Pääset kyllä osuudestasi eroon, mutta et ilman oikeudellista apua.
Vierailija kirjoitti:
:D
Soitat käräjäoikeuteen ja kysyt kuinka osakkeen kauppa saadaan vietyä loppuun.
Jos se jostain syystä ei onnistu: Jos sinulla on varaa ottaa luottotietoihin merkintä, niin lopetat vastikkeen maksamisen. Asunto menee perintään ja pyydät sen välittömästi ulosottoon. Näin asunto myydään alta.
Asunto-osake? Eihän sitä nyt millään itse tehdyllä paperilla voi laillisesti luovuttaa toiselle. Pitää sopia asiasta myös pankin kanssa, jos lainaa jäljellä, ja osakekirja muuttaa miehen nimiin ym.