apua, menossa laittamaan kierukkaa, jännittää...
Kertokaa sattuuko kierukan laitto? Mulla on tosi huono kivunsietokyky ja nyt pelottaa...
Kommentit (5)
Mua kanssa oikein peloteltiin ennen sitä kierukan laittoa. " Keskusteluhetkessä" hoitajan kanssa ennen varsinaista toimenpidettä hoitaja sanoi, että " kyllähän se voi tuoda muistoja synnytyksestä mieleen, ja sillä tavalla olla ikävää" ja että " heistä on tärkeää varoittaa etukäteen, ettei sitten mene paniikkiin toimenpiteessä" ...Olin aivan kauhusta jäykkänä, minullakaan kun ei ole kovin korkea kipukynnys oman arvioni mukaan, ja synnytyksestä - ts. synnytyskivuista -on todella hirvittävät muistot. Mutta toimenpide ei todellakaan sattunut; lisäksi se oli todella nopea. Että vaikka olisikin sattunut, niin muistan ajatelleeni, että mitä väliä. Kyllähän sitä pari minuuttia olisi kipuakin kestänyt. Mutta kuten sanottu, ei se sattunut yhtään. Enkä olisi mennyt kierukan asentamisesta ja synnytyksestä puhumaan saman päivän aikana!
Epämiellyttävä toimenpidehän se on, samanlainen kuin esim. papa-koe tai muu perusteellinen alapäätutkimus, mutta missään vaiheessa en tuntenut KIPUA.
Toisaalta olen kuullut, että naiset ovat näissä asioissa erilaisia (ihan niin kuin joitakin sattuu hammaslääkärissä hirvittävästi, ja toisia ei ollenkaan); riippuu varmaan jostain hermoradoista tai jostain. Yksi kaverini esim. INHOAA ja välttelee papa-koetta, sillä se on hänen mielestään todella kivulias.
Mutta oman - ja kaikkien niiden tuttujeni, joilla kierukka on - kokemuksen perusteella ei ole mitään pelättävää. Nopeahko normaali toimenpide. Sinne vaan!
Tokalla kertaa tajusin ottaa pari buranaa alle > ei tullut " supistuksia" . Ekalla kertaa meinasin pyörtyä ja supisteli koko päivän laiton jälkeen.
TSEMIÄ!
tukevasti (800 mg) särkylääkettä alle.
Se kohdunkaulan laajentaminen tuntuu ikävältä, mutta ei varsinaisesti sattunut. Itse laittoa ei huomannut ja sen jälkeen pari päivää oli menkkamainen olo vatsassa.
Voi olla, minulle tehtiin laitto ulkomailla.