Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brintellix kokemukseni

Vierailija
28.02.2025 |

Reilut kaksi kuukautta brintellixiä käyttöä takana. Mulla oli masennus/ahdistuneisuus, jossa pahimmissa vaiheissa paniikkikohtauksia. Edellinen Venlafaxin oli mennyt useita vuosia  ja siinä maximiannostus. Elämän tilanteeni rauhoittui paljon ja kävin terapiassa, josta myös hyödyn. Venlafaxin muutoin toimi hyvin, mutta orgasmeja en ollut saanut vuosiin. Se alkoi häiritsemään niin paljon, että lääkärin ehdotti brintellixiä. Mietin tätä lääkemuutosta reilun vuoden, jonka aikana venlafaksinia pudotettiin vähin erin. Kun ilmoitin olevani valmis brintellixiä kokeiluun ja vaihtoon jätettiin Venlafaxin kokonaan pois. Kolmeen päivään en ottanut sitä enää ja brintellix aloitettiin 10 mg:lla. Alkuun oli Ikuisuutta, ja todella etovaa oloa, ripulia. Nukuin myös huonosti..Parin viikon jälkeen nostettiin 15 mg:aan. Sairaslomalla olin edelleen. Siihen liittyi myös muutoinkin opiskelun aloitus työn ohella, johon piti tehdä muutos, että pelkästään opiskelin. Kaiken kaikkiaan kaikista masennuslääkkeistäni, joita olen joutunut käyttämään oli brintellixin aloitus haastavin, mutta aika pian varsinkin 15mg:lla on näkynyt hyviä muutoksia. Koen keskittymiskykyni  parantuneen. Jännittämiseni on vähentynyt. Seksi hakuja on , mutta ei ole vielä orgasmia tullut.Opiskelu on alkanut sujumaan . Ihmissuhteita jaksan pitää taas yllä ja nukun laadukkaampaa unta, mutta kestoltaan entistä vähemmän. Unitueksi joudun käyttämään ketipinor 0.25,  mutta sitähän käytin Venlafaxininkin aikana. Tuo uni asia on ollut se, mikä on tässä brintellixiän kanssa ollut hieman hiertävä tekijä. Nyt nukun siis hyvin, jos otan avuksi 2.5 tai 3 ketipinoria. Mutta kaiken kaikkiaan oon kiitollinen, että löytyi minulle sopivampi masennuslääke, jonka kanssa voin myös ihan tunnetasolla paremmin. Ei puuduta, vaan herkkyys ja hetkissä eläminen on enemmänkin se mitä olen saanut kokea. Liikuntaa ja aktiviteetteja olen myös alkanut harrastaa enemmän.Ja vaikka tänne vauva foorumille tämän kokemukseni lisäsin olen mummoiässä, siis 59...😂

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla