Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamupala 3h heräämisestä versus heti herättyä

Vierailija
27.02.2025 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat syöneet aamupalan vasta 3 tunnin kuluttua heräämisestä ja muuttaneet tapojaan niin, että aamupala syödäänkin heti herättyä? Tai vaikka toisinpäinkin. Miten tämä vaikutti sinuun?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt jättänyt ainakin iltapalan pois. Seuraavaksi ehkä jätän lounaan pois ja alan syömään vain aamupalan ja sitten päivällisen, eli noin 12t välein.

Vierailija
2/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjään vatsaan ei koskaan pitäisi syödä aamupalaa. Siksi onkin hyvä syödä ensin jotain ennen aamupalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ravitsemusneuvoja sanoo, 2h sisään tulisi syödä aamupala.

Itselläni on ollut suolitukos, niin syön heräämisen jälkeen heti jotain pientä, esim. omenan. Ja varsinaisen aamupalan, esim leipää ja teetä, vähän myöhemmin. Mut syön nykyään muutenkin pieniä annoksia ja usein; ja se sopii itselleni, pysyy verensokeri tasaisena. Mut muilla toimii varmaan muut tavat; ja selviää kokeilemalla.

Vierailija
4/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen aamupalan heti herättyäni. Nykyään en voi niin tehdä aikataulujen takia. Olen lihonut noin 20kg.

Vierailija
5/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan noista minulle. Aamupala 30-60min heräämisestä sopii minulle parhaiten.  

Vierailija
6/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin pätkäpaastolla. En syönyt aamupalaa enkä klo 21 jälkeen. Söin muuten kuten ennen, herkuttelin jos huvitti. Paino lähti laskemaan itsestään ja olen saanut sen pidettyä samassa, vaikka lopetin pätkäpaaston.

Vierailija
7/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä syökä sen heti tai myöhemmin. Syö silloin kun on nälkä.

Vierailija
8/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan noista minulle. Aamupala 30-60min heräämisestä sopii minulle parhaiten.

Sama täällä.

Vierailija
9/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjään vatsaan ei koskaan pitäisi syödä aamupalaa. Siksi onkin hyvä syödä ensin jotain ennen aamupalaa.

Minulle aamupala=se mitä syön ensimmäisenä aamulla. Ihan sama, onko se yksi appelsiini tai kokonainen ateria. 

Vierailija
10/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pystynyt syömään heti herättyäni. Mutta 3h on minusta ihan liian pitkä aika odotella. Puoli tuntia on ihan ok aika heräämisen ja aamupalan välillä. Ainakaan arkena en niin aikaisin viitsi herätä, että olisin 3h hereillä ennen kuin syön aamupalan. Ja töihin en lähde ilman, että olen syönyt. 

Vierailija
11/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus herään aamulla puoli viideltä ja joskus iltapäivällä vasta "aamu". Aamupalan syön aikaisintaan klo 8 aikoihin tai sitten iltapäivällä onkin suoraan ruoka vuorossa ja jätän aamupalan välistä. Tänään oli siitä välistä mutta silloinkin aamupala ja lounas oli yhdistetty kun heräsin vähän ennen kuin klo 11.

Vierailija
12/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuppia kahvia mustana heräämisen jälkeen, puuro 4 tai 6 tunnin päästä.