Onko täällä ihmisiä, jotka ei tykkää rusinoista?
Mulla on teini-ikäinen lapsi, joka ei syö esim maksalaatikkoa, jos siinä rusinoita. Joten ostan kaupasta kalliimman maksalaatikon ilman rusinoita. Myöskään karkkisekoituksia, esim jugurttirusinoita ei syö.Ei pullaa jne.
Kommentit (15)
Vain maalaisjuntit syö rusinoita nykypäivänä
Vierailija kirjoitti:
Minä syön maksalaatikkoa ainoastaan rusinoilla. Rusinat on myös simassa paras osa. Rusinapullat on parhaita.
Rusina sellaisenaan on pelkkä kuihtunut ruotsinkielen opettaja. Inhottava viinirypäleen irvikuva. Naapurin äiti joka on ottanut ihan liikaa aurinkoa.
Sama täällä. Maksalaatikko ilman rusinoita ei maistu millekään.
Ei kiitos rusinoita mihinkään ja olen kuitenkin jo vanha. Nouki rusinat pois maksalaatikosta ja tarjoa vasta sitten.
Ööh, kuka syö vuonna 2025 rusinoita??
En tunne ketään joka pitäisi rusinoista.
Rusinat taitaa olla vanhempien sukupolvien juttu. Nuoremmat (alle 50v) eivät niistä välitä.
Ihan normaalia ettei osa tykkää nuorena. Ja muutenkin riippuu missä muodossa se on (kypsennettyä, kuivaa, luomua) ja missä se on. Osalla vatsa reagoi ja menee ryytäskälle, jos monta rusinaa. Kuten luumut.
Maksalaatikossa olen oppinut rusinoista pitämään, mutta muualla ovat kyllä kauhistus, erityisesti simassa. Pullissakin ovat iljettäviä.
Luulen, että ne on joku köyhien aikojen juttu, joka sitten ei enää nykypäivään ole jatkunut kuin joissain harvoissa kodeissa....
Muutimme joskus 70 vuotta sitten Savoon ja äiti leipoi rusinapullaa naapuruston lasten kestitsemiseksi. Noin 4-5 vuotias naapurin tyttö kaivoi pullasiivusta rusinat sormillaan pöydälle ja totesi rehevällä Savon murteella: "Pahalainen, kun sotkoovat noita rusinoita hyvään vehnäsee.".
Pikkuneiti ei ainakaan ollut suuri rusinoiden ystävä!
Meidän matematiikan/fysiikan opettaja antoi joskus vähän haasteellisempia kotitehtäviä pähkäiltäväksi. Näitä tehtäviä hän kutsui "rusinoiksi". Oli suuri kunnia selvitä näistä "rusinoista".
Vierailija kirjoitti:
Rusinat taitaa olla vanhempien sukupolvien juttu. Nuoremmat (alle 50v) eivät niistä välitä.
Höpsistä. Vähän yli 30 ikää ja rusinat on mahtavia. Lapsetkin tykkää ja himoitsee reissuilla ja mielummin niitä antaa kuin karkkia. Tosin itse tykkään kun ne ovat rutikuivia, ruoissa ja juomissa liian löllöjä minulle, mutta makunsa kullakin
Olisi kiva vedellä jotain palstamammaa rusinareikään ja sitten ruiskutella suuhun. Ääs tu mauth, ju nou?
Rusinat tehdään esinahan paloista judet tietää
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva vedellä jotain palstamammaa rusinareikään ja sitten ruiskutella suuhun. Ääs tu mauth, ju nou?
Taidat olla sellainen veikeä setämies, jolla on vähän pilkettä silmässä. Pukeudutko täysvalkoiseen?
Minä syön maksalaatikkoa ainoastaan rusinoilla. Rusinat on myös simassa paras osa. Rusinapullat on parhaita.
Rusina sellaisenaan on pelkkä kuihtunut ruotsinkielen opettaja. Inhottava viinirypäleen irvikuva. Naapurin äiti joka on ottanut ihan liikaa aurinkoa.