Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tarvitseeko etuutta varten nyt tilata erikseen verokortti ja mistä sen saa?

Vierailija
19.02.2025 |

Vero.fissä lukee kuitenkin näin: Etuutta varten et yleensä tarvitse omaa verokorttia. Kela tai muu maksaja vähentää veron automaattisesti joko palkkatulon veroprosentin mukaan tai käyttämällä kaavamaista veroprosenttia.

Joskus minulla on ollut vero.fissä erikseen verokortti jossa lukee että etuutta varten. Nyt siellä on vain verokortti palkkatulolle. Meneekö tuo tuki nyt sitten sen palkkaprosentin mukaan vai eikö?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu palkatulon mukaan.

Vierailija
2/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mutta voi, omaverosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ansiosidonnaisesta 25 % veroa vaikka palkkatulon prosentti on 15. Muutosverokortilla veroprosentti olisi 21, joten turha tuota on toimeentulotukiasiakkaan edes muuttaa.

Vierailija
4/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Työmarkkinatuessa on veroprosentti 20 .. jos ei toimita muutosverokorttia kelaan se menee tuolla prosentilla.. kannattaa se laskettaa jos saisi muutamankin Prosentin vähemmän.. itse olen soittanut sinne vero asiakaspalveluun.. siellä on laskettu ja muutosverokortti lähtee suoraan sähköisenä sieltä kelaan

Vierailija
5/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/verokortti/

Tilaat tuolta uuden OmaVerossa, jos katsot tarpeelliseksi.

Vierailija
6/6 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Työmarkkinatuessa on veroprosentti 20 .. jos ei toimita muutosverokorttia kelaan se menee tuolla prosentilla.. kannattaa se laskettaa jos saisi muutamankin Prosentin vähemmän.. itse olen soittanut sinne vero asiakaspalveluun.. siellä on laskettu ja muutosverokortti lähtee suoraan sähköisenä sieltä kelaan

Muutokset voi olla esim. Kotitalousvähennyksiä, joiden vuoksi mun verot 0e. On muitakin vähennyksiä mutten kerro ettei herrat vie niitäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän