Leikkaanko vai en?
En ole enää nuori ja hiukset ovat pitkät, lapaluiden kohdalle. Ne ovat ohuet ja hennot, lasimaiset kuten suomalaisten hius yleensä. Ikä ei niitä enää muuta kuin ohenna.
Ovat siis aika surkea soiro niskassa. Haluaisin kokeilla Julianne Houghin hiusmallia, sellaista lyhyehköä shag mallia.
Pelottaa vaan, että näin kypsällä iällä näytän silmälaseineni vanhalta tantalta. Siinä sitten menee pari vuotta, kun niita takasin kasvattelee.
Olisi kiva, kun hiukset voisi olla töissäkin auki, kun olisi lyhyemmät, nykyään on pakko pitää kiinni. Kehystäisi kasvojakin.
Mulle on lapsesta asti hoettu, että pitkät hiukset pitää olla ja jotenkin se on pinttynyt mun mieleen. Niinkuin naiseus katoaisi jouhien mukana. Mutta ei tämä naamaa pisin valuva roikkokaan miltään kuningattaren kruunulta näytä.
Mitään en elämässä ole uskaltanut ja tämmöistäkin täytyy pelätä. Noloahan se on.
Joko itsetunto nousee roimasti, jos sopiikin hienosti, tai sitten saa hävetä silmät päästä kamalaa kuontaloa...
Eli leikkaanko vai en?
Kommentit (9)
Mietin leikkuuta ja saksia. päätin leikata kaiken. myös menot ja ostin ehkäpä hivenen hienon auton osamaksulla. Leikkaa SInäkin.
Ei se kyseinen malli ole edes erityisen lyhyt, saa osin kiinnikin tarvittaessa. Itsellä rikottu polkka, jota rakastan ja joka näyttää stailauksesta riippuen pitemmältä tai skarpilta lyhyeltä. Rohkeutta! Voit kikkaillamyös erisävyisillä raidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä leikkaa! Itse leikkasin kolme kuukautta sitten lyhyeksi. Niin kauan *ituttaa, kunnes ne on uudelleen pitkät. Tällä polkalla siihen menee pari vuotta.. Pitkät on helpot, kun ne laittaa kiinni, on valmista.
Se sormenpaksuinen poninhäntä ei vaan näytä miltään. Helppo kyllä.
Eikä saa nättiä nutturaakaan vaan onnettoman sykerön.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyseinen malli ole edes erityisen lyhyt, saa osin kiinnikin tarvittaessa. Itsellä rikottu polkka, jota rakastan ja joka näyttää stailauksesta riippuen pitemmältä tai skarpilta lyhyeltä. Rohkeutta! Voit kikkaillamyös erisävyisillä raidoilla.
Ei se ookkaan, mun mittapuulla vaan sekin on "lyhyt".
Leikkaa puolet siitä, mihin tähtäät. Ehdit tottua lyhyempään ja miettiä vielä. Jos tuntuu olevan ok, anna mennä! Jos ei, kasvattaminen on helpompaa. Ja toisaalta kyseinen pituus voikin yllättää ja olla paras vaihtoehto.
Lyhennytä ensin vaikka olkapäiden kohdalle, siitä tiedät jo viihdytkö lyhyemmässä mallissa ja jos et niin helppo antaa kasvaa pidemmäksi jos et viihdy, saat ohuet latvatkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa puolet siitä, mihin tähtäät. Ehdit tottua lyhyempään ja miettiä vielä. Jos tuntuu olevan ok, anna mennä! Jos ei, kasvattaminen on helpompaa. Ja toisaalta kyseinen pituus voikin yllättää ja olla paras vaihtoehto.
On mulla toki lyhyemmätkin ollu, mutta nuorempana. Polkka esim. sopi hyvin. Mut naama muuttuu ja ihon kunto. Silmälasitkin nykyään. Se välimallin pituus on tylsä eikä aja asiassaan. Pointti oli saada pitää hiuksia auki vaikka töissä( fyysinen työ) se olkapäämitta on kuitenkin kiinni laitettava.
Toistaiseksi on vielä hiukset päässä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhennytä ensin vaikka olkapäiden kohdalle, siitä tiedät jo viihdytkö lyhyemmässä mallissa ja jos et niin helppo antaa kasvaa pidemmäksi jos et viihdy, saat ohuet latvatkin pois.
On mulla toki lyhyemmätkin ollu, mutta nuorempana. Polkka esim. sopi hyvin. Mut naama muuttuu ja ihon kunto. Silmälasitkin nykyään. Se välimallin pituus on tylsä eikä aja asiassaan. Pointti oli saada pitää hiuksia auki vaikka töissä( fyysinen työ) se olkapäämitta on kuitenkin kiinni laitettava.
Älä leikkaa! Itse leikkasin kolme kuukautta sitten lyhyeksi. Niin kauan *ituttaa, kunnes ne on uudelleen pitkät. Tällä polkalla siihen menee pari vuotta.. Pitkät on helpot, kun ne laittaa kiinni, on valmista.