Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallopohdinta: Manchester City vs Real Madrid

Vierailija
11.02.2025 |

Tänä iltana nuo joukkueet tosiaan kohtaavat. Mun mielestä: tuo peli on Man Cityn käsissä. JOS City saa pelinsä toimimaan niin City voittaa, Real häviää. JOS! Saako City pelinsä toimimaan? Se riippuu Citystä. Mistäs minä tietäisin. Tällä kaudella Cityn peli ei ole toiminut melkein koskaan. Saako ne nyt pelinsä toimimaan? Mun veikkaus: kyllä se on täysin mahdollista. Ja silloin Realilla ei ole mahdollisuuksia.

Realin hyökkäys on tarpeeksi hyvä. Mikään muu ei ole tarpeeksi hyvä. Joku sanoisi että nyt Realilla on loukkaantumisten vuoksi "katastrofitilanne" meneillään puolustuksessa. Mun mielestä niillä on isompikin ongelma: niiden puolustava keskikenttä on ollut jo parit-kolmet vuodet ihan olematonta! Realilla ei ole puolustussuuntaan minkäänlaista pelin keskikenttäkontrollia. Niiden keskikenttäpelaajat ei kykene estämään vastustajaa etenemästä pallon kanssa kohti Realin maalia. Niiden koko keskikenttä on puolustussuuntaan ihan täysin turha!

Joten kaikki "puolustusvastuu" on jo kolmen vuoden ajan jäänyt Realissa puolustajien harteille. Ja ei silloin ole mitään väliä että ketkä pelaajat siellä puolustuksessa pelaa. Ei mikään puolustus selviydy siitä jos keskikenttä vuotaa kuin seula, jos vastustajan hyökkääjät voi noinvain purjehtia hyökkäykseen koko keskikentän lävitse.

Joo, toki, Realilla on puolustuskatastrofi meneillään puolustajien loukkaantumisten vuoksi. Mutta tuo loukkaantumissuma vain lisää entisestäänkin tuota jättimäistä ongelmaa joka heillä on ollut jo kolme vuotta: ongelma että keskikenttä ei pysty ollenkaan ehkäisemään tai hidastamaan vastustajien hyökkäyksiä ennen kuin hyökkääjät pääsevät 16 metrin päähän maalista.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä