Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edes Mirena ei vähentänyt runsaita kuukautisia

Vierailija
09.02.2025 |

Mulla niin runsaat kuukautiset, ettei niitä pidättele mikään. On kokeiltu pillerit, kapselit ja nyt kierukka ja vuoto on vain vähän ohentunut, mutta on edelleen tosi runsasta ja kestää 7-8vrk. Anemia runsaiden kk vuoksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellaista kohdun limakalvon kuumahoitoa tehdä tosi vaikeissa tapauksissa, eli poltetaan se limakalvo pois (varmastikin nukutuksessa)? Onko sinulle sellaista ehdotettu, ei tosin sovi jos vielä vauvahaaveita.

Vierailija
2/11 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se Mirena on sulla ollut? Mulla kanssa laitettiin rauta-arvojen vuoksi ja kesti reilusti yli vuosi, että alkoi vuoto vähentymään ja nyt kahden vuoden jälkeen ei oikeastaan lainkaan vuotoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiesin tuosta kohdunlimakalvon polttamismenetelmästä. Vielä en siihen uskalla lähteä. Mulla kaksi lasta, mutta en ihan vielä uskalla tehdä niin lopullista päätöstä. Ikää 34v. Mulla ollut Mirena vasta 4kk, mutta sen lisäksi ettei se vähentänyt vuotoja niin alkanut huolestuttamaan kohdunulkoinen raskauden noussut riski. Sehän on jopa yksi tuhannesta naisesta jonka sen Mirenaa käyttäessä kokee.  

Vierailija
4/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunulkoisen raskauden riskiä voi vähentää käyttämällä kondomia tai muita sopivia ehkäisymenetelmiä. "Kohdunulkoisen raskauden absoluuttinen ilmaantuvuus oli Mirena-valmisteen käyttäjällä noin 0,1 % vuotta kohti" Bayerin sivuilta tuo lainaus.

Minulle gyne sanoi, että kannattaa mirenan kanssa asennoitua niin, että puoli vuottakin voi mennä hyötyjen näkymiseen. Minulla tuli ulos parissa kuukaudessa koko härveli, syynä oli kohdussa ollut myooma. Myooma poistettiin ja uusi mirena paikalleen. Vuodot vähenivät radikaalisti välittömästi (vuotojen syynä oli myooma).  Tämä uusi mirena on pysynyt nyt sisällä hyvin ja "nautin" aloitusoireista. Selässä kaksi iso mojovaa finniä ja välillä tiputteluvuotoja. Ehkäisynä käytän lisäksi kondomia, koska en ole pysyvässä suhteessa ja kierukan kanssa on lisääntynyt tulehdusriski

Vierailija
5/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on luultavasti jotain kasvaimia. Mene kunnon gynelle.

Vierailija
6/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin olet gynellä käynyt, koska tuolla aiemmin jo puhuit lämpöhoidosta, jos et, niin pyydä lähete gynen polille. Minulla oli tosi hankalahoitoiset runsaat kuukautiset. Myooma. Olikin sitten hankalahoitoinen, mutta saatiin lopulta ulos ja asetettiin kierukka. Jos vuodot alkaa uudelleen, niin sitten on vaihtoehtona vielä kohdunpoisto tai hormonikorvaushoito (tuolla sitten lopetetaan oma hormonitoiminta, jolloin vuodot jää pois. Kallis lääke ja nostaa syöpäriskiä ja tuo veritulppariskin). Luulen, että valitsen sitten kohdunpoiston.

Mutta toistaiseksi saan iloita vuodottomuudesta, enkä voi uskoa todeksi, että pääsin kuukautisista eroon. Olin aika huonossa kunnossa. Jos nyt jotain tuolta matkalta opin, niin aina niillä (gyneillä) kuitenkin oli joku hoito kokeiltavana, vaikka edelliskerralla tuntuivat aina sanovan, että vähiin menee hoitokokeilut ja kohdunpoistoa pitää ehkä alkaa jo harkita.

Vierailija
7/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena + caprilon. Rutainfuusio aina välillä lisäksi. Toimii itsellä

Vierailija
8/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita jaksaa vielä mirenan kanssa. Se, että vuoto on jo vähentynyt - vaikkakin vain hiukan - kertoo siitä, että vaikutus on alkanut ja on hyvä signaali.

Vierailija
9/11 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Caprilon auta? Itselläni auttaa ko. lääke parhaiten. Harmittaa, että.en aloittanut käyttöä jo 10 vuotta aiemmin.

Mirena vähensi itsellä vuotoa reilun puolen vuoden käytön jälkeen, mutta edelleen vuotoa kestää melkein viikon. 

Anemiaan auttaa parhaiten rautatiputus. 

Vierailija
10/11 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paksumpi limakalvo kohdussa, sitä pidempään mirenalla menee vaikutuksen alkamiseen

AP: et tosiaan kertonut oletko käynyt yleislääkärillä vai gynellä, mutta toivottavasti sinulta on otettu myös verikokeita. Esimerkiksi kilpirauhassairaudet voivat aiheuttaa runsaita vuotoja, kuten myös diabetes. Sitten tietysti kohtumuutokset, yleisimpänä se myooma.

Vierailija
11/11 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut käytössä Ryeqo ja kuukautiset pysynyt poissa kolmatta vuotta. Mulla myomanen kohtu. Hb oli aina alle 100 nyt 153.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi