Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO - vinkkejä miten selättää yhtäkkinen lihominen + 40 vuotiaana - edelleen ns. normibmi, mutta suunta selkeä

Vierailija
07.02.2025 |

Hei. Osaako kukaan sanoa, mikä voisi olla avuksi seuraavaan vaivaan. Minulla on PCO ja ikää on jo yli 40 vuotta. Olen saanut pidettyä painon normaalin BMI:n välillä 21-24 koko aikuisiän. Huomaan kuitenkin, että tuo 24 on minun vartalomallilleni ihan liikaa, vatsasta tulee ns. omenavatsa, huonot kolesterolit nousee yli sallitun, olo on muutenkin turpea.

Huomaan nyt yhtäkkiä, että kroppa on mennyt siihen tilaan, että se huutaa ruokaa vaikkei ole varsinaisesti nälkä ja saa taistella kaikkensa tuota näläntunnetta vastaan. Paino on alkanut hilautumaan ylöspäin ja BMI uhkaa lähestyä 25:ttä. Painolle nyt sinänsä vielä sama, mutta ainakin minun vartalomallille kaikki ylimääräinen kertyy mahan seudulle ja vatsanympärys alkaa äkkiä lähennellä 90 cm.

Liikun aktiivisesti ja harrastan kuntosalia monta kertaa viikossa. Olen huomannut, että liikkuminen laittaa ikävästi syömään liiaksikin saakka. Kroppani on kohtuullisen lihaksikas, mutta tällä painolla vatsanseutu selvästi lihava. Toisaalta taas jos paino putoaa niin, että BMI 21-22, vatsalihakset näkyy eriskummallisen selvästi (naiseksi).

Mutta niin, onko jollakin ollut sama tilanne ja miten olette saaneet ratkaistua ongelman? Tässä ei ole siis kyse pelkästään ulkonäöstä, vaan tämä ei ole terveellistä. Viskaalinen rasva aivan varmasti nousee, kuten tulee metabolisia oireita.

En käytä mitään lääkitystä tai ehkäisyä. Ei sairauksia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä