Miten saan miehen haluamaan toista lasta? Neuvoja ja oveluutta kaivataan!
Moi,
kaipaan ovelia taivutuskeinoja ja pehmittelykikkoja kakkosen hankintaan. Meillä on 2-vuotias poika, ja olen noin vuoden verran aina välillä ilmoitellut vauvakuumeestani miehelle, joka on pariin kertaan töksäyttänyt tosi suoraan, ettei halua enempää lapsia. En oikein uskalla enää kovin suoraan vauva-asiasta edes puhua, kun pelkään tuota miehen lopullisen oloista kantaa. Miksei se halua enempää? Luulen kyllä tietäväni syyn: minulla oli masennus heti ainokaisemme synnyttyä, ja sitä taisi ukko pelästyä pahan kerran. Toivuin kuitenkin pian ja sain nopeasti oikeanlaista apua ja lääkitystä, mutta kai ukko pelkää, että se tulee taas. Lisäksi olen tuon lapsemme hoitanut n. 98-prosenttisesti yksin, mies ei kauheasti osallistu, vaikka poika onkin hänelle kaikki kaikessa. Mies siis ehkä vähän on huolissaan myös siitä, että kun ei ole tuon yhdenkään kanssa tarpeeksi, niin mites sitten kahden kanssa.
En itsekään halua ihan heti uutta vauvaa vielä, haaveilen noin 4 vuoden ikäerosta. Haluan tehdä töitä tässä välillä, etten ole taas minimipäivärahoilla kuten esikoisen kanssa, kun silloin vielä opiskelin. Mutta mutta... haluan suostumuksen ukolta, että joskus edes tehdään vielä lapsia, ainakin yksi! Kertokaa ovelimmat pehmittelykeinonne! Olen nuori vielä, aikaa on, mutta vauvakuume kalvaa...
Teet selväksi mitä itse haluat, mitä se sinulle merkitsee, mitä se koko perheelle merkitsee, ja toivot parasta. Ei kai siinä muuta voi. Sillä sun miehelläsi kun on myös sananvaltaa asiaan.