Kysymys Nordnetistä ja rahastojen myynnistä
Minulle tuli todella akuutti ja yllättävä rahantarve, ja joudun myymään Nordnetissä osan rahastoistani. Harmittavaa, mutta toisaalta tällaisiin äkillisiin kriisitilanteisiinhan olen nimenomaan säästänyt.
Harkitsin tarkasti, mistä rahastoista ja kuinka paljon sijoituksiani myyn ja tein Nordnetiin toimeksiannon. Kuinka kauan kestää, että myynti toteutuu ja rahat ovat tililläni? Olin jotenkin ajatellut, että kyse olisi muutaman tunnin hommasta, mutta nyt olen odottanut jo kaksi päivää, eikä mitään ole tapahtunut.
Kommentit (8)
Teitkö siirron maanantaina? Tänään pitäisi näkyä tililläsi, mutta siirtoaika voi olla pidempi. Odottaisin vielä huomiseen.
Kyllä ne siellä sivuilla kerrotaan, kauanko menee aikaa.
Toimeksiannossa voi mennä päiviä että myynti toteutuu ja sitten vielä ainakin yksi pankkipäivä että saat rahat tilillesi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne siellä sivuilla kerrotaan, kauanko menee aikaa.
Noin 1-2 pankkipäivää.
Luepa sieltä rahaston säännöistä, voivat olla eri säännöt eri rahastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeksiannossa voi mennä päiviä että myynti toteutuu ja sitten vielä ainakin yksi pankkipäivä että saat rahat tilillesi.
Ei yleensä rahastoissa mene.
Kyllä siinä muutama päivä helposti menee. Ei rahasto ole mikään hätäkassa. Jatkossa pidät jonkun summan vaikka säästötilillä mistä saat heti rahat käyttöön.