Järjestääkö moni kaverisynttäreitä päiväkoti-ikäisille?
Itse olen nyt yhdet järjestänyt lapselle ja kaikki kutsutut kyllä tulivatkin, mutta muiden synttäreille ei ole koskaan kutsuja tullut. Aloin siis pohtia onko tämän ikäisille edes tapana järjestää kutsuja muuta kuin sukulaisten tai perhetuttujen kesken.
Kommentit (3)
Tottakai on pidetty juhlia. Toki vanhemmat myös tervetulleita kahville ja kakulle. En mä itse pysty vahtimaan liikaa päiväkoti ikäisiä. Ja sen ikäiset siinä helppoja, että ei tartte ohjelmaakaan. Herkut,leluja ja kavereita. Mä tilasin synttäreille aina helium ilmapalloja sen verran ku oli lapsia. Koristi juhlaa ja jokainen vieras sai ottaa lähtiessä pallon mukaan. Alle kolme euroa maksoivat kappale ja sen verran hyvät kaasut, että ne mitä meille jäi olivat katossa ihan nelisen viikkoa.
Samaa olen miettinyt. Me ollaan järjestetty vasta 4 v. synttärit. Lapsi on saanut kutsun tähän mennessä kolmille kaverisynttäreille. Vaikuttaa, että useimmat eivät vielä järjestä, ainakaan alle 5 v. lapsille.
Kyllä on tapana, ehkä 5v alkaen, lapsesta riippuen. Riippuu vähän kavereistakin, onko ne sellaisia, että edes osa uskaltaa jäädä ilman vanhempaa. Vanhemmat mukana ok, jos ovat tuttuja tai korkeintaan pari vieraampaa.