Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuva kaipaa vinkkejä

Vierailija
17.01.2025 |

Miten te yksin asuvat kotona olevat vietätte aikaa? Asun nykyään yksin ja olen eläkkeellä. Päivät täyttyy tyhjänpäiväisellä puuhastelulla. Selailen lehtiä ja täytän ristikoita. Saatan käydä huvikseen autoajelulla, käydä lounaalla ja kiertelemässä kauppoja. Sitten taas kotiin miettimään, mitä teen. Joka päivälle mietin jonkun kotityön, mutta niitäkään ei aina edes keksi. Kun tuntuu liian tylsälle, pistän kengät jalkaan ja kävelen 15 km. Netistä toki löytyy vaikka mitä, mutta ruudussa roikkuminen päivästä toiseen kyllästyttää. Yritän nauttia tästä vapaa-ajasta ja kotoilusta, mutta tämä vasta raskaalle tuntuukin. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläkeläinen vaan työtön, mutta ei ole mitään ongelmia saada aikaa kulumaan. Käyn kirjastossa, treenaan, piirrän, pelaan pleikkarilla, katson tv-ohjelmia, teen ruokaa, leivon, kuuntelen podcasteja, hoidan ulkonäköä jne.

Vierailija
2/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläkeläinen vaan työtön, mutta ei ole mitään ongelmia saada aikaa kulumaan. Käyn kirjastossa, treenaan, piirrän, pelaan pleikkarilla, katson tv-ohjelmia, teen ruokaa, leivon, kuuntelen podcasteja, hoidan ulkonäköä jne.

Ja jos olisi rahaa, niin menisin johonkin reissuun ja sen suunnitteluunkin saisi kulumaan tuntikausia. Voisin käydä joillain kursseilla myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin puppailen. 🤠😎💩

Vierailija
4/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole omaisia/ystäviä? Kahvittelut niitten kaa on kivaa.

Vierailija
5/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa matka jonnekkii kivaan paikkaan.

Vierailija
6/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
7/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat työelämää, niin aina voit hakea töihin. Monet eläkeläiset käyvät töissä. Uusi harrastus antaa ajankulua, kielten opiskelu, sukututkimus, soiton opiskelu, kuoro, tanssi, ohjatut jumpat, uiminen, käsityöt, puutyöt, öljyvärimaalaus. Valinnanvaraa on vaikka kuinka.

Vierailija
8/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ollut mitään ajatuksia ennen eläkkeelle pääsyä mitä aiot tehdä kun on työelämän jälkeen lopultakin aikaa tehdä vaikka mitä? Ei näköjään minkäänlaisia harrastuksia eikä mielenkiintoa mihinkään, kyllä siinä aika tulee pitkäksi. Itse olen ollut kohta 15 vuotta eläkkeellä ja tekemistä on löytynyt ihan joka päivälle, joskus jopa liikaa. Maalaan tauluja, teen pieniä puutöitä, kunnostan joskus vanhan tuolin tai ja jonkun hyllyn työpajassani. Kaupassa käyn kerran viikossa ja sekin rasittaa kun on kuin tervanjuontia mutta pakkohan se on. Luen älyttömiä määriä iltaisin ja nautin siitä, että ei aamulla mitään herätystä ja töihin lähtöä. Luen historiaa ja tutkin netistä lisää asioista. Olen hyvä kokki ja kutsun usein ystäviä syömään luokseni. Naapureita käy harva se päivä ja kahvitellaan pikemmin. Aina on inspiraatiota tehdä jotain kotona enkä tarkoita siivousta, sitä tekemään tulee siivooja kerran viikossa. 

Vierailija
9/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuolinsiivous

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän