Mikä tauti? Kovaa yskää ja limaa irtoaa, mutta ei kurkkukipua tai nenä tukossa
Otsikossa kysymys. Aina ennen olen sairastuessani ensin saanut kurkkukivun ja heti perään yskän ja nenän tukkoisuuden. Kyseessä siis ihan flunssainen limayskä, ei kuiva allergiayskä. Mitä ihmettä?
Kommentit (9)
Mulla vastaava oli kuukausi sitten korona. Yskä ei ole vieläkään täysin ohi.
Mykoplasma on ollut tänä talvena suosittu.
Samaa monilla muillakin, pitkäkestoista limaista kröhää. Ei tule välttämättä kunnon flunssanoireitakaan kun se pelkkä köhä taas alkaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mykoplasma on ollut tänä talvena suosittu.
Olin edellä aikaani ja sairastin tuon sitkaan perkeleen jo ennen koronapandemiaa. Tämä ei ole sama tauti tai sitten oirekuva on muuttunut.
Onko yskökset verisiä tai ruskeita?
Juuu, sama täällä. Ei kunnon flunssaoireita muuta kuin tämä hel*etillinen yskä, ja yöllä hengitys rohisee ja vinkuu. limaa tajuttomasti kurkussa. Lääkärissä käyty , mutta keuhkot puhtaat, tulehdusarvot ok, ei mykoplasmaa, hinkuyskää, koronaa ei Rsv:tä. Kuulemma liikkeellä tämmöstä, eikä kai mene ohi muulla kuin ajan kanssa..
Sama täällä. Ennen joulua oli yli 39 kuumetta ja limainen yskä ja varmaan keuhkoputkentulehdus. Yli 2 vk kesti, sitten melkein ok, kunnes viime päivinä yskä alkanut uudestaan. Ärsyttävää. Alkupuolella tautia kaksi koronakotitestiä tehty ja puhdasta negaa näytti. En halunnut lääkäriin. Toivottavasti ei mykoplasmaa...
Kauanko te tätä kaikkinensa sairastitte jotka olette jo parantuneet? Mulla vasta eka viikko menossa ja olen ihan loppu yskään ja räkään.. Onneksi sentään saan nukuttua ihan suht ok ja väsymys onkin aivan karsea eli sitä nukkuu suurimman osan vuorokaudesta vaikka ei ole mitään kuumettakaan. Hereilläoloajan sitten yskii, kurlaa, räkii ja niistää tätä hemmetin räkää jota tulee silmistäkin ja välillä yskii ja kurnuttaa oksennukseen asti. Lisäksi särkee päätä eikä edes särkylääke auta kunnolla.
En tiedä, mutta sama tauti täälläkin. Räkä on kuin jotain liisteriä ja sitä riittää!