Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko vaihtanut työtä ns huonompaan?

Vierailija
15.01.2025 |

Pienempi palkkaiseen kuin edellinen?

Kerrotko vanhoille työkavereille uudesta työstäsi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin raksahommista 40h/vk 3200 euroa/kk työhön joka oli 25h/vk 1400 euroa/kk. En katunut vaihtoa, vaikka uusi työ oli määräaikainen. Nyt ansiosidonnaisella, enkä taida enää palkkatöitä tehdä. Ei jaksa/kiinnosta enää.

M54

Vierailija
2/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensin terveyskeskuksesta sairaalaan, jolloin palkka laski jo todella paljon. Sitten ei-päivystävälle erikoisalalla yliopistosairaalaan, taas lähti pari tonnia kuukausipalkasta. Nyt olen virkavapaalla apurahatutkijana. Palkka on noin kuudesosa siitä, mitä sain ekassa valmistumisen jälkeisessä työpaikassa. Eihän tässä ole järkeä. Jos olisin jättänyt pidemmälle kouluttautumisen ja erikoistuneisiin töihin hakeutumisen tekemättä, asuntolaina olisi taputeltu jo vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut. Työpaikka lähempänä kotia ja työajat paremmat. Verotuksen takia ja työmatkakulujen puuttumisen takia ei jää edes kovin paljoa miinukselle.

En pidä yhteyttä vanhoihin työkavereihin

Vierailija
4/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Vaihdoin vuorotyöstä päivätyöhön. Palkka pieneni huomattavasti mutta elämänlaatu parani huimasti. Nyt on ollut aikaa olla myös yhdessä perheen kanssa eikä töissä silloin kun muut kotona. Nyt olen sairaslomalla tosin leikkauksen takia mutta se onkin toinen tarina. 

Vierailija
5/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin raksahommista 40h/vk 3200 euroa/kk työhön joka oli 25h/vk 1400 euroa/kk. En katunut vaihtoa, vaikka uusi työ oli määräaikainen. Nyt ansiosidonnaisella, enkä taida enää palkkatöitä tehdä. Ei jaksa/kiinnosta enää.

M54

Mulla täysin sama. Raksalta kaupan kassalle samoilla tunneilla. Saan kyllä myös ansiosidonnaista palkan lisäksi.

Vierailija
6/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Lainat maksettu niin pärjää vähemmällä.

Vierailija
7/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin koska sairastuin burn outiin vanhassa työssä. Nyt olen paljon onnellisempi vaikka palkka on pienempi.

Vierailija
8/8 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans vaihdoin yksityiseltä julkiselle. Palkka tippui muutaman satasen mutta sain vakituisen viran ja täydet lomat. Kerroin vanhassa paikassa ja olen edelleen tekemisissä muutamien kanssa.