Kukkalaite/värssy anopin hautajaisiin
Mieheni äidin hautajaiset ovat tulevana lauantaina. Mieheni löysi tänään muistovärssyn, jonka haluaa kukkalaitteeseen. Siinä mainitaan sana äiti, jonka vuoksi hän ei haluaisi laittaa minun nimeäni sen alle, vaan kokisi sen oudoksi. Mietittiin että miten tällaisessa tilanteessa toimitaan, voiko laittaa kuitenkin sellaisen värssyn alle että "äitiä ja anoppia kaivaten x ja x", vai laitanko minä oman värssyn vai peräti kokonaan oman kukkalaitteen?
Kommentit (8)
Tottakai sinä olet mukana yhteisessä kukkalaitteessa ja värssyssä ja tuo sanamuoto on juuri oikea.
Ei kukaan kuvittele että anoppi on äitisi. Eikä ikinä näe miniältä omaa kukkalaitetta ja värssyä.
Jonkun verran olen näitä nähnyt, kun olen yli 20v seurakuntia pappina palvellut.
Kyllä meillä laitettiin yhteinen ja juurikin äitiä ja anoppia kaivaten.
Voiko laittaa vain nimen? "Eilaa" kaivaten
Äitiä kaivaten
"Mikko" perheineen
Sanni
Veikka
Minä sisällyin lapsemme kanssa tuohon "Mikko" perheineen kohtaan, sinkkusisarukset halusivat samaan kukkalaitteeseen meidän kanssa.
Meillä on luonnollisesti ollut yhteinen laite. Rakkaudella kaivaten Pertti perheineen. Värssyssä voi lukea äidistä tai mistä miehesi haluaa siinä lukevan.
Tottakai käy ja sopii samalla värssyllä! Niin meilläkin on ollut, vaikka kyseessä oli minun äitini tai puolisoni isä. Kaikki tajuavat asian eikä kukaan ihmettele. Ei ole outoa.
Miksi sitten menisit jos ei yhteinen sovi.