Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukkalaite/värssy anopin hautajaisiin

Vierailija
13.01.2025 |

Mieheni äidin hautajaiset ovat tulevana lauantaina. Mieheni löysi tänään muistovärssyn, jonka haluaa kukkalaitteeseen. Siinä mainitaan sana äiti, jonka vuoksi hän ei haluaisi laittaa minun nimeäni sen alle, vaan kokisi sen oudoksi. Mietittiin että miten tällaisessa tilanteessa toimitaan, voiko laittaa kuitenkin sellaisen värssyn alle että "äitiä ja anoppia kaivaten x ja x", vai laitanko minä oman värssyn vai peräti kokonaan oman kukkalaitteen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten menisit jos ei yhteinen sovi.

Vierailija
2/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinä olet mukana yhteisessä kukkalaitteessa ja värssyssä ja tuo sanamuoto on juuri oikea.

Ei kukaan kuvittele että anoppi on äitisi. Eikä ikinä näe miniältä omaa kukkalaitetta ja värssyä.

Jonkun verran olen näitä nähnyt, kun olen yli 20v seurakuntia pappina palvellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä laitettiin yhteinen ja juurikin äitiä ja anoppia kaivaten.

Vierailija
4/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko laittaa vain nimen? "Eilaa" kaivaten

Vierailija
5/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin. Mirkkua kaivaten

Vierailija
6/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä kaivaten 

"Mikko" perheineen 

Sanni

Veikka

Minä sisällyin lapsemme kanssa tuohon "Mikko" perheineen kohtaan, sinkkusisarukset halusivat samaan kukkalaitteeseen meidän kanssa.

Vierailija
7/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luonnollisesti ollut yhteinen laite. Rakkaudella kaivaten Pertti perheineen. Värssyssä voi lukea äidistä tai mistä miehesi haluaa siinä lukevan.

Vierailija
8/8 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käy ja sopii samalla värssyllä! Niin meilläkin on ollut, vaikka kyseessä oli minun äitini tai puolisoni isä. Kaikki tajuavat asian eikä kukaan ihmettele. Ei ole outoa.