Rasmuksen siskolle nimi
Kiire, sunnuntaina ristiäiset ja nimi vielä hakusessa. Kuten monella muullakin isännän kanssa erimielisyyksiä nimistä. Joten ehdotuksia kaivataan.
Nimi ei mielellään kaikista yleisin. Plussaa olisi että olisi Rasmuksen nimen tyyppinen, mutta ei tartte kuitenkaan alkaa R-kirjaimella.
Kommentit (16)
kun mun mielestä Rasmus sopii monenlaisen nimen kaveriksi
Sandra
Nita
Illusia
Regina
Peppi
Kreetta
Minni
Reeta ja Pipsa tulivat otsikosta mieleen :o)
Muita Rasmuksen tyylisiä eli reippaita, vähän sadunomaisia nimiä (tyyliin Rasmus-nalle) mielestäni olisivat
Tytti
Meeri
Vuokko
Ruusa
Maikki
Lilli
Kaisu
Katri
Irma
Alli
Toisaalta Rasmuksen kanssa sopisivat myös ruotsalaisen kuuloiset tytönnimet, esim
Anniina
Frida
Lina
Rebecca
Regina
Rosa
Lisbet
Ebba
Hilde
Beata
Reetta, Rosi, Rosita, Rebekka, Ronja, Ramona, Ruusu tai Ruut
Minä joskus yläasteella päätin, että mulle tulee 2 lasta..tyttö ja poika ja heidän nimikseen Rasmus ja Rebekka eli se sopis minusta ihanasti :o)!
Ja mullekin tuli tuo Sandra heti mieleen..hassua, kun ei kuitenkaan oo mitenkään yleinen ja oli monilla näköjään ehdotuksissa ;o)!!
Muutama ehdotus vielä:
Santra
Rosanna
Rosalii/Rosalia
Minttu
Rosalinda
Sohvi
Valeria
Aurora
Anitra
Amelia
Kristel
Ranja
Renja
Riitu
Marikki
... ja niitä toki oli muutkin ehdottaneet. Tässä vielä yksi ehdotus:
Jasmin
olis tuo -sm- keskellä mukavasti nimiä yhdistämässä. Olispa ihana sisaruspari minusta Rasmus ja Jasmin <3.
-Iitu-
kiitos, oli tullut pajon kivoja nimiehdotuksia.
Ei kuitenkaan vielä löytynyt nimeä johon me molemmat ihastuisimme (en tiedä onko sellaista olemassakaan).
Itse pidin kovasti Rasmus ja Jasmin. Kiva linkitys -sm
Itse huomasin myös tuon Sandra " ilmiön" . Tosi hauska. Kaverini tyttö (5kk) on Santra, enkä toista tiedä.
Reetta, Ronja ja Roosa ovat olleet mielessä, mutta ei mieheni =(
Jos vielä löytyy ehdotuksia, otetaan mielellään vastaan.
Muutamia " ehtoja" ;
*Jonkin " linkitys" nimien välillä olisi kiva. Onko sitten kirjaimin vai jotenkin muuten.
*Neljä(kolme) tavuiset nimet ovat jo ehkä liian pitkiä. Matleena on mielestäni tosi kaunis nimi, mutta käytännössä helposti lipsahtaisi pelkäksi Leenaksi.
*Nimi ei mielellään ihan suosituimpien kärjestä.
miltäs kuulostaisi:
Mimosa
Miitta
Raisa
Maiju
Sanni
Natalia
Miisa
Mette
Reea
Krista
Liinu
Lotta
Mandi
Matilda
Minja
Alissa
Aliisa
Alisa
Iines
Heti tuli mieleen
Rasmus ja Selma
tai sitten
Elsa
Elsi
Senja
Moona
Selja
Minka
Jotenkin näissä nimissä on sama tunnelataus kuin Rasmuksessa, eivät ole myöskään listojen kärjessä.
Jos perheessä on muita kieliä, niin Estrid ja Ester voisivat myös mennä.
Entä Rasmus ja Iines? Kummatkin loppuvat s-kirjaimeen.
On harvinainen ja mielestäni kaunis.Sopii hyvin Rasmuksen kanssa,molemmissa suhahtaa ässä kauniisti!
Rasmus ja Rosi
Rasmus ja
Veera
Mitra
Merina
Mariija
Maru
Sirja
Sarjanna
Iiris
Siiri
Mirjami
Maritsa
Andri
Rasmus & Iiris ( molemmat s-loppuisia)
Kiitos kaikille niminikkareille nimi ehdotuksista!!
Kovan pohdinnan (ja kädenväännön) jälkeen nimeksi tuli
Roosa Aino Emilia
Ihan ensin tulee mieleen Ronja, mutta onkohan se liian " ilmeinen" tai yleinen pari Rasmuksen kanssa. Tässä muita vaihtoehtoja, joissa kaikissa on r:
Reetta/Reeta
Rianna
Riikka
Roosa
Sara
Sandra
Meri
Maaria
Kerttu
Iiris
Ingrid
Eerika