Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkäs se nyt on.Voiko airfryerissa käyttää tavallista leivinpaperia vai ei?

Vierailija
08.01.2025 |

Ja miten airfryer leivinpap.eroaa tavallisesta?

Tästä ollaan mieltä puolesta ja vastaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Olen käyttänyt. Samaa materiaalia ne on ne airfryer-paperitkin, muotoiltuja vain.

Vierailija
2/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun airfryerin max lämpötila on 200 astetta, normi uunissa max 300 astetta. Uunissa käytän halvinta paperia, joka kestää 225 astetta, eli alkaa tummua selvästi jo 250 asteessa. Varmaan syttyisi palamaan 300 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monessa paikkaa lukee,että leivinpap.estää ilmavirtauksen rei'istä ja ei saa käyttää.

Siksipä juuri ihmettelen,miten airfryer leivinpap.eroaa tavallisesta?t.ap

Vierailija
4/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperi max 220 C

Vierailija
5/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monessa paikkaa lukee,että leivinpap.estää ilmavirtauksen rei'istä ja ei saa käyttää.

Mikä sen paperin tarkoitus on? Jos haluat pitää sen alimman kaukalon puhtaampana, pistä se paperi sinne pohjalle, yläkorin ja pohjan väliin.

Vierailija
6/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se eroakaan kuin muotoilultaan: se on valmiiksi sellainen "kuppimallinen".

Rapeampaa saa ilman paperia (koska neste pääsee valumaan niistä rei'istä ja ilma kiertää joka puolelta), laite pysyy puhtaampana paperin kanssa. Paperin kanssa voi tehdä sellaisia ruokia, missä tarvittaisiin vuoka, esim. munakasta olen tehnyt airfryer-paperissa. Että se on vähän niin ja näin, milloin sitä paperia kannattaa käyttää ja milloin ei. 

Vierailija
7/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paperi on ylemmässä korissa,pitää se molemmat puhtaina.Mikä järki sitä sinne alas on laittaa?vmäisempi pestä on ritiläkori.

Vierailija
8/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se eroakaan kuin muotoilultaan: se on valmiiksi sellainen "kuppimallinen".

Rapeampaa saa ilman paperia (koska neste pääsee valumaan niistä rei'istä ja ilma kiertää joka puolelta), laite pysyy puhtaampana paperin kanssa. Paperin kanssa voi tehdä sellaisia ruokia, missä tarvittaisiin vuoka, esim. munakasta olen tehnyt airfryer-paperissa. Että se on vähän niin ja näin, milloin sitä paperia kannattaa käyttää ja milloin ei. 

Noniin,tässä tuli järkevä vastaus,nyt ymmärrän.Kiitos.t ap

Vierailija
9/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paperi on ylemmässä korissa,pitää se molemmat puhtaina.Mikä järki sitä sinne alas on laittaa?vmäisempi pestä on ritiläkori.

Sen ritiläkorin tarkoitus on päästää ilma kiertämään paremmin eli ruoka kypsyy tasaisemmin.

Vierailija
10/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kunhan kestää lämmön ja on kooltaan sopiva ettei pääse kosketuksiin kuumien osien kanssa. 

Vierailija
11/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperin voi leikata korin kokoiseksi ja tökkiä siihen reikiä. Silloin pääsee ilma kiertämään. Itse olen tehnyt siihen pieniä viiltoja teräväkårkisellä veitsellä. Varmaan haarukkaakin voi käyttää.

Vierailija
12/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen paperin tarkoitus on? Jos haluat pitää sen alimman kaukalon puhtaampana, pistä se paperi sinne pohjalle, yläkorin ja pohjan väliin.

Mikä helkutti alin kaukalo? Mikä ihmeen laitos sulla on? Mulla on kaksikorinen, mutta ne korit ovat vierekkäin.

Vierailija
13/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helkutti alin kaukalo? Mikä ihmeen laitos sulla on? Mulla on kaksikorinen, mutta ne korit ovat vierekkäin.

En ole se, jolle vastaat, mutta ainakin mun Philipsissä on kaksi astiaa "päällekäin" eli on se kori, joka laitetaan toisen astian sisään ja mahdollinen neste pääsee valumaan korin rei'istä tämän alemman astian pohjalle. 

Vierailija
14/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolle vastaat, mutta ainakin mun Philipsissä on kaksi astiaa "päällekäin" eli on se kori, joka laitetaan toisen astian sisään ja mahdollinen neste pääsee valumaan korin rei'istä tämän alemman astian pohjalle. 

Sama mulla.

Vierailija
15/15 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin varmaan jo selvisikin, fryerin leivinpaperit on muotoiltu pyöreän astian malliin, jossa on reunat.

Hyvin kätevä laittaa ruoka paperissa ritiläkoriin, ettei rasvaa ja muuta valu siihen ulompaan osaan mutta huonoa, että paperi estää ilmankiertoa ja ruuan ruskistumista.

Jos laittaisi sen paperin ritiläkorin alapuolelle sieppaamaan rasvat, niin tarvitsee pestä vain se ritiläkori. Taidan kokeilla. Jos käyttää laitetta kokonaan ilman paperia, pitää pestä sekä ritiläkori että ulompi astia, ja siinä onkin jo pesukoneen alaosa täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän