Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 1-vuotias päiväkotiin?

Vierailija
28.02.2007 |

Onko kokemuksia miten onnistuu sopeutuminen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin vielä imeväisikäinen..

Vierailija
2/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuosta pitkään juteltukin. Heillä on useampi ihan pieni joten se porukka voi paremmin päivän mittaan elää omassa rytmissään, nukkua kahdet päikkärit jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11 sopeutui hyvin.

Oli 15 lapsen ryhmässä ainoa niin pieni muut 2,5-4-vuotiaita, joten syliä riitti....

Vierailija
4/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten sopeutuvat yleisesti ottaen ne lapset, jotka ovat 9-10kk ikäisiä. Siltikään en suosittele viemään niin pientä päiväkotiin. Itse hoidan omat lapseni kotona noin kolmevuotiaiksi.

Vierailija
5/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja suurin osa hoitolapsistani on tullut hoitoon 10kk ikäisenä. Toiset ovat sopeutuneet todella hyvin, toisille muutos on ollut huomattavasti rankempi ja vaikeampi sulattaa. Oman kokemukseni mukaan olen kuitenkin sitä mieltä, että hoitoon on huomattavasti helpompi sopeutua 10-12 kk:n iässä kuin 1,5 vuoden ikäisenä.

Nuorin hoitooni tullut lapsi on ollut 6kk ikäinen eli aivan vauva vielä. Hän sopeutui hoitoon hämmästyttävän hyvin, mutta todennäköisesti johtui iästä eikä oikeastaan tajunnut, että oli hoidossa. Hänen kanssaan tulimme luonnollisesti kovin läheisiksi, koska hoitopäivätkin olivat aika pitkiä ( klo 7.30-17.30 eli 10h + muutama lauantaikin ) eli käytännössä lapsi kävi vain nukkumassa yöunet kotona. 9 kk iässä alkoi lapsella tulla puhetta ja koimme ikävän ajanjakson, kun lapsi alkoi kutsua minua äidiksi. Pitkään kesti ennen kuin lapsi lopulta ymmärsi, mikä on hänen oma perheensä. Ymmärrettävästi vanhemmat olivat kovin järkyttyneitä tästä=( Näin pieniä ei hoitoon kyllä kannattaisi tuoda, kokemuksesta voin sanoa, että seuraukset eivät aina ole mukavia.

Vierailija
6/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis vieny 1,5-vuotiastakaan vielä, mutta tuli niin hyvä työtarjous että jos sen olisin sivuuttanu niin skeida hommia olisin saanu tehdä jatkossa. Nyt oon tosi tyytyväinen päätökseeni ja pomoon joka odotti mua lähes vuoden kun tein vaan muutaman tunnin viikossa hommia. Sain pidettyä työpaikan ja lapset ihan innostuneita päiväkodista:)

Vierailija
7/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä päiväkotia tai pph:aa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi