Miten välttää keskustelun eskaloituminen väittelyksi?
Minulla on kaveri, jonka kanssa käymme viestinvaihtoa lähes kaikesta maan ja taivaan välillä. Olen kuitenkin huomannut, että väsyn selittämään asioita ja mielipiteitäni, näkemyksiäni. Erityisesti silloin, kun aihe ei kiinnosta minua, mutta toinen haluaa pitää sitä pinnalla.
Asun syrjässä, eikä minulla ole montakaan kaveria. En siis haluaisi torpata tätä kontaktia kokonaan, vaan pysyä hyvissä ja mukavissa yhteyksissä.
Neuvokaa mua, miten karistan yhteydenpidosta rasittavuuden? En haluaisi pelkkiä "kissavideoita" ja meemejä lähetellä. On kiva, kun jonkun kanssa voi 'puhua' asiaakin.
Kommentit (7)
Kun asia meinaa mennä väittelyksi niin siirry aasinsillalla johonkin toiseen aiheeseen
Voi sanoa, että ymmärrän pointtisi ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta olen itse eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Voi sanoa, että ymmärrän pointtisi ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta olen itse eri mieltä.
Heh. Voit laittaa loppuun hei-hei, jos on narsisti kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: silloin ei tule tyrmänneeksi toisen asiaa, vaan antaa mielipiteille vapauden ja oma mielipide voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Voit laittaa loppuun hei-hei, jos on narsisti kaveri.
No joo, narsisti ovat oma lukunsa, niitten kanssa en pärjäisi.
Jotkut ei myönnä koskaan olevansa väärässä. Jos väittelystä tulee arvovaltakysymys niin ei välttämättä kannata yrittää sanoa viimeistä sanaa.
Olla aloittamatta keskustelua.