Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan naimisiin, kosinko miestä?

Vierailija
04.01.2025 |

Olemme olleet yhdessä pian 10 vuotta. Meillä on yksi lapsi. Ikävä olo kun mies ei ikinä ole kosinut. Suhteemme on hyvä, olemme ja elämme kuin aviopari toisemme kaikessa huomioiden. Se virallinen osuus vaan puuttuu. Tilanne on ajautunut siihen että yleisestikin häistä on tullut jotenkin arka aihe keskusteluissamme. Itse en koko hääjuhlaa haluaisi ollenkaan, mutta mies varmaan kuvittelee että sellaiset on pakko pitää? En tiedä, tämä on nyt vaikea ottaa puheeksi. Erään ikävän perintöriidan seurauksena miehen lapsuudenperheen välit meni tosi huonoksi pari vuotta sitten ja ainakaan sieltä puolelta mies ei yhtäkään sukulaista haluaisi häitä viettämään. Täytyy sanoa että naisena on kyllä vähän pettynyt olo jos "joudun" kosimaan... Haluaisin kuitenkin että olemme mies ja vaimo, ihan virallisesti. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena ehdotin miehelle naimisiin menoa kun lapsemme oli syntynyt keväällä , ensin hän  halusi kihloihin, mentiin  naimisiin kesällä.

Vierailija
2/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kosia, mutta valmistaudu henkisesti siihen että saat pakit.

Onko tilanne sitten parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi suoraan että haluaisit naimisiin, mitä hän on siitä mieltä. Keskustelkaa ilman että kosit. Näin annat miehelle mahdollisuuden kosia jossakin vaiheessa, anna tilaa.

Kerro ettet halua massiivisia sukuhäitä vaan käynti esim maistraatissa riittää. Toki sinne tarvitaan vähintään kaksi todistajaa. Ja että sormuksen ei tarvitse maksaa 5000€, eihän sellaista uskalla edes pitää arjen askareisssa. Ja porukalla esim syömään lähiravintolaan, siihen vähän parempaan riittää hääjuhlaksi tai mitä itse olet miettinytkään. Kesällä voisi piknik tyyppisen skumppa hetken järjestää johinkin mukavaan paikkaan, sää varaus.

Tsemppiä! Hyvin se menee.

Ps muista avioehto. Ei sillä että eroatte joskus vaan sinulle turvaksi omaan omaisuuteen jos jotain erittäin odottamatonta sattuu tulevaisuudessa. Sen saa helposti netistä.

Vierailija
4/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puheeksi suoraan että haluaisit naimisiin, mitä hän on siitä mieltä. Keskustelkaa ilman että kosit. Näin annat miehelle mahdollisuuden kosia jossakin vaiheessa, anna tilaa.

Kerro ettet halua massiivisia sukuhäitä vaan käynti esim maistraatissa riittää. Toki sinne tarvitaan vähintään kaksi todistajaa. Ja että sormuksen ei tarvitse maksaa 5000€, eihän sellaista uskalla edes pitää arjen askareisssa. Ja porukalla esim syömään lähiravintolaan, siihen vähän parempaan riittää hääjuhlaksi tai mitä itse olet miettinytkään. Kesällä voisi piknik tyyppisen skumppa hetken järjestää johinkin mukavaan paikkaan, sää varaus.

Tsemppiä! Hyvin se menee.

Ps muista avioehto. Ei sillä että eroatte joskus vaan sinulle turvaksi omaan omaisuuteen jos jotain erittäin odottamatonta sattuu tulevaisuudessa. Sen saa helposti netistä.

Näin pitää toimia. Puhua suoraan ja avoimesti. Tietysti tämä on siis juuri sitä kosimista, eli en ymmärrä enää mitään näytelmää tämän jälkeen. 

Vierailija
5/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no en todellakaan odota mitään että mies polvistuu kosimaan tms teatteria meidän näkökulmasta. Kai vain oli toive että hän edes sen asian ottaisi itse esiin. On vähän sellaista perässä vedettävää tyyppiä näissä asioissa... Itse oli aloitteellinen aikanaan yhteenmuutossa, lapsen hankinnassa, mökin ostossa, jopa autojen vaihtamiset minä "määrään". Kovin on tyytyväisen oloinen ollut kaikkeen mihin häntä vien, vapaa olisi lähtemään jos ei yhteiselämä kiinnostaisi mutta eipä tuo ole lähtenytkään. On hyvä ja sitoutunut mies ja isä. Kai mun pitää rohkeasti olla aloitteellinen tässäkin. Uskon todellakin että jos nyt otan asian puheeksi, olemme kesään mennessä naimisissa tai vaikka jo parin viikon päästä. Ap 

Vierailija
6/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitten itse kustannat nämä bileet ja annat miehesi rahojen olla rauhassa.

Vierailija
7/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten itse kustannat nämä bileet ja annat miehesi rahojen olla rauhassa.

Niin mitkä bileet? 

Vierailija
8/8 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiin meno ei maksa mitään. Sen saa hoidettua parissa minuutissa maistraatissa. Hääjuhla on erikseen ja se maksaa. Mutta juhlia ei tarvii järjestää jos ei halua. Ei mekään järjestetty,  tuhlattiin ne tonnit mieluummin omaan reissuun kuin sukulaisten syöttämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä