Kuinka moni erosi viime vuonna kirkosta?
Elämäni paras päätös erota kirkosta. Säästyvät rahat tänä vuonna.
Kommentit (15)
Tilastot valmistuu joskus tammikuun aikana. Eli ei vielä tiedossa.
Kymmenen vuoden päästä ev.lut. kirkkoon kuuluu vähemmistö kansasta.
Erosin Kirkosta vuonna 1986. Arvatkaapa paljonko olen säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Erosin Kirkosta vuonna 1986. Arvatkaapa paljonko olen säästänyt.
Keskivertotuloilla kirkollisvero on noin 400e vuodessa.
Joten sellaiset reilu 15 000e...
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että saamme vihdoin moskeijoita tänne. Tätä olen odottanut pitkään. Ajetaan kirkko alas. Gogogogogogo.
Eroa kirkosta -sivusta näyttää yli 42 tuhatta, mutta onhan tuo säännöllisesti pyörinyt tuossa 40-50 kilopersoonan välillä.
Kuukausittain kirkko tekee aika kovaa tappiota. Kuolleet-kastetut on ollut yli tuhat jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että saamme vihdoin moskeijoita tänne. Tätä olen odottanut pitkään. Ajetaan kirkko alas. Gogogogogogo.
Täh? Millä perusteella? Ei taida matematiikka olla vahvuutesi
Vierailija kirjoitti:
En eronnut enkä eroa. Enkä ole edes uskossa.
Aivan siis sama kun kuuluisit Persuihin, mutta et äänestäisi heitä mistään hinnasta.
Yhteiskunta kokonaan ilman kirkkoa ja seurakuntia olisi puutteellinen. Jäljelle jäisi raha, bisnes ja yksilön suoritus.
Älkää odottako sitten kirkon avuliaita ilmaisia palveluja, mitkä itse asiassa kuuluisikin sosiaalitoiminnan puolelle.
Varsinkin, kun niin ateisteja kuulutetaan ääneen olevansa.
Miten kirkosta eronnut ateisti keh taa hakea sääliturvaa, hattu kourassa nolona, apua ilmai seksi kirkolta?
Onko se kirkko nyt kuitenkaan sitten niin turha?
Älkää käyttäkö palveluja inhottavat takinkääntäjät, luuserit ja uskonvihaajat. Kirkona aamuaterioilla, lounailla, diakonia-avussa, ruoanjakelussa ja joululahjakorteilla, ilmaisilla perhe-eroterapioissa, palvelevassa puhelimessa, vanhusten ja tarvitsevien apuvapaaehtoistyössä ottajia ja tarvitsevia kyllä löytyy.
Mutta ateismi.
Kirkko on 10 vuoden päästä vähemmistökirkko.
Vierailija kirjoitti:
Älkää odottako sitten kirkon avuliaita ilmaisia palveluja, mitkä itse asiassa kuuluisikin sosiaalitoiminnan puolelle.
Varsinkin, kun niin ateisteja kuulutetaan ääneen olevansa.
Miten kirkosta eronnut ateisti keh taa hakea sääliturvaa, hattu kourassa nolona, apua ilmai seksi kirkolta?
Onko se kirkko nyt kuitenkaan sitten niin turha?
Älkää käyttäkö palveluja inhottavat takinkääntäjät, luuserit ja uskonvihaajat. Kirkona aamuaterioilla, lounailla, diakonia-avussa, ruoanjakelussa ja joululahjakorteilla, ilmaisilla perhe-eroterapioissa, palvelevassa puhelimessa, vanhusten ja tarvitsevien apuvapaaehtoistyössä ottajia ja tarvitsevia kyllä löytyy.
Mutta ateismi.
Ne palvelut ovat hyväntekeväisyydeksi naamioitua lähetystyötä. Kirkko siis haluaa, että uskonnottomat käyttäisivät niitä. Etpä tullut tuota hurskaassa kiihkossasi ajatelleeksi.
Alle kymmenen prosenttia kirkon tuloista menee hyväntekeväisyyteen. Loput organisaation pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on 10 vuoden päästä vähemmistökirkko.
Hyvä.
En eronnut enkä eroa. Enkä ole edes uskossa.