Katumus
Kadutteko, 50-60-vuotiaat aiemmin elämässänne tehtyjä päätöksiä, tekoja ja tekemättä jättämisiä?
Itse mietin, että olen tehnyt paljon virheitä lasten kasvatuksen suhteen, parisuhteessa myös. Raha-asiat olen myös sössinyt pahasti, enkä ole varautunut eläkeikään.
Olen elänyt kuin viimeistä päivää ja itsekkäästi. Lapset kuitenkin pärjäävät ja olen ylpeä ammatistani.
Häpeän tosi paljon itseäni. Keräsin ylipainoa, elintapasairauksia. Kroppani on ruma ja kehno. Täytän pian 60 vuotta.
Kommentit (3)
Minäkin mietin, että kirjoitinko joskus noln ja nyt sitten joku nosti sen. Suuri osa täsmää. Viikoittain mietin, miten tyhmästi olen elänyt. Kaduttaa todella monet asiat.
En kadu. Olen vuosien mittaan aina tarkastellut päätöksiäni ja tehnyt tarvittavia korjausliikkeitä. Aina voi pyörtää huonot päätökset ja korjata asioita. Näin edeten olen nyt 60+ ihan tyytyväinen siihen mitä olen tehnyt. Ei kukaan tee aina vain hyviä päätöksiä, kyky ymmärtää että on erehtyväinen ja kyky muuttaa huonot asiat on auttanut paljon. Jatkan samalla linjalla.
Ei hitto, ihan kuin minun näppäimistöltä. Ei taideta olla ainoat.