Kaikkien kodit ovat niin hienoja noissa Facebookin joulujulkaisuissa
Kauniita, kaunis sisustus. Itselläni ei ole. Jostain syystä en ole koskaan hirveästi panostanut sisustamiseen. En tiedä johtuuko siitä kun olen miettinyt joskus ulkomaille muuttoa, niin ei pidä kiintyä asioihin liikaa. Eikä välttämättä ostaa kalliita tavaroita.
Kommentit (23)
Kuvassa näyttävät paremmalta kuin oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole varaa edes kalliisiin sisustuksiin. Mutta jouluna meillä on supersiistiä. Joten kyllä joulukoristeista saa oikein kauniita ja jouluisia kuvia julkaistavaksi, kun valitsee kuvauksen kohteen hyvin.
Kuvissa on kuvattu laajastikin koko isoa huonetta.
Ap
Kuvissa on usein se salaisuus, että niissä ei ole liikaa oikeaa elämää, vaan tavarapaljoutta on rajattu. Se voi näyttää luonnossa jopa tyhjältä tai tylsältä, mutta kuvassa huippuhyvältä, kun on muutama oikein valittu objekti esillä.
Siihen on omat kikkansa, miten saadaan nyhjästyä tyhjästä tyylikästä. Ota se pelkkänä kuvausharrastuksena, äläkä asumisen mallina. Ei vastaa todellisuutta :) sama ohje someen ympäri vuoden.
Jaa mä olen nähnyt varsinkin Facebookissa varsin tavallisia asumuksia. Instassa tietty on meikit ja feikit.
Ei ole minullakaan. Liian pieni tila niin ei sitä sisusta kauniisti, paitsi jos on todella vähän tavaraa - ei riittävästi elämiseen ja iloitsemiseen.
Meillä ei ole kallista sisustusta mutta kaunis sensijaan on! Osa tavaroista yli 100v takaa, osa 40- 50 luvuilta ja osa ihan uutta.
On laadukas sohva jonka saimme 1000e:lla tarjouksesta, umpipuinen pöytä Ruotsista tilattuna 70% halvempi kuin Suomesta. Täydelliset tuolit 35e kpl Jyskistä (tarvitsimme 14...) - 6v jälkeenkin uudenveroiset.
Mulle ei merkki tai design-nimi merkitse mitään, tunnistan hyvän tuotteen kun näen. Ihan sama vaikka ostaisin kirpparista tai marketplacesta. Viimeaikoina ostanut mm Bitossin keramiikkaa
Alkuperäiselle: meillä on kaunis ja kallis sisustus ja jouluna todella jouluinen koti. En allekirjoita ajatustasi, että ulkomaille muutto jotenkin estäisi sen. Me olemme muuttaneet 10 kertaa maasta toiseen. Taloon ei saa kiintyä, sisutukseen kylläkin, koska sen voi ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiselle: meillä on kaunis ja kallis sisustus ja jouluna todella jouluinen koti. En allekirjoita ajatustasi, että ulkomaille muutto jotenkin estäisi sen. Me olemme muuttaneet 10 kertaa maasta toiseen. Taloon ei saa kiintyä, sisutukseen kylläkin, koska sen voi ottaa mukaan.
Mutta ilman sisustusta voi aloittaa toisaalla vaikka vain patja lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa näyttävät paremmalta kuin oikeasti ovat.
No ei välttämättä. Kaverin kodissa on jopa enemmän tunnelmaa kuin kuvissa.
Pari ystävää rakastaa sisustamista ja heillä on kyllä kauniit kodit ihan livenä kuin kuvissakin.
Jos muutat ulkomaille, niin tietysti viet ne ihanat tavarat mukanasi sinne. Ystävä on muuttanut paljon, tietyt tavarat kulkevat matkassa aina mukana.
Pois sieltä somesta niin elämä on paljon mukavampaa. Itse lähdin sieltä monta vuotta sitten ja takaisin en mene
Pieniaivoiset lähettelee kuviaan.
Miksi ulkomaille muutto estäisi tavaroihin kiintymisen? Ihan normaalia, että ihmiset muuttavat tavaroineen.
Vierailija kirjoitti:
Pois sieltä somesta niin elämä on paljon mukavampaa. Itse lähdin sieltä monta vuotta sitten ja takaisin en mene
No ikävää, että sulle kävi noin. Minusta on taas mukava katsoa ystävien ja sukulaisten kuvia ja lukea heidän kuulumisistaan.
Huobosti suunniteltua 30 neliön kämppää ei oikein sisustele...kunhan sänky ja ruokapöytä mahtuu. En kuvaile kotiani someen.
Jos mun kotia kuvattaisiin nyt niin kamera menis varmaan rikki. On kyllä niin sotkuista että oksat pois. Ja ootteko huomanneet että keittiössä ei ole koskaan tiskirättiä ja harjaa näkyvillä? Eikä vessassa paperia ja vessaharjaa? Mulla on läjiä ja laatikoita. Omassa sohvatuolissani on pierutyyny mytyssä.
Jään viiden vuoden kuluttua eläkkeelle ja muutan sitten ulkomaille. Mukaani lähtee neljä lipastoa ja yksi iso kasvi, joka on ollut mulla iät ja ajat sekä henkilökohtaiset tavarat. Muut huonekalut ostan uusiksi. Euroopassa menee noita muuttoautoja ja niihin voi ostaa ostaa osuuden, jos tilaa on. Ei tarvitse koko muuttoautoa itselle varata.
Okei.
Mulle aiemmin tavata oli jotenkin tärkeämpää, nykyään enää ei. Joten tavaran määrää olen karsinut huomattavasti ja miettinyt, mitä todella haluan, mitä en. Tämä on tuonut selkeyttä.
Jouluna on helppo saada kodista kaunis tekstiilien, kynttilöiden (tai muiden tunnelmavalojen) ja hankittujen koriste-esineiden avulla. Joulua juhlitaan myös ulkomailla, mutta ehkäpä on niin, että kun kotisi on siellä missä sydämesi, kodista todella kuoriutuu koti.
Meillä ei ole varaa edes kalliisiin sisustuksiin. Mutta jouluna meillä on supersiistiä. Joten kyllä joulukoristeista saa oikein kauniita ja jouluisia kuvia julkaistavaksi, kun valitsee kuvauksen kohteen hyvin.