Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset ei 2-3päivän jälkeen pysty enää syömään jouluruokia

Vierailija
27.12.2024 |

Mutta perus makaroonilaatikot ja perunat ja kastikkeet ja riisit ym niin niitä pystyy vetämään koko vuoden. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä makaronilaatikkoakaan syö peräkkäin kolmea päivää.

Jouluruoka on tosi suolaista ja jotenkin täyttävää. Mulle riittää aatto ja joulupäivä. Jos tapanina on vielä kinkkua, niin saatan yhden kinkkupiirakan tehdä aamukahville. Tänä vuonna saatiin onneksi joulupäivänä tuhottua kaikki. 

Vierailija
2/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani syy on ärtyvän suolen oireyhtymässä. Kova rasva ja sokeri (+ kaikki muut makeuttajat mukaanlukien siirappi) ovat pahimmat oireiden aiheuttajat. Joululaatikoita en voi koskaan syödä kerralla kuin max. ruokalusikallisen ja muutaman päivän jälkeen sekin on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani syy on ärtyvän suolen oireyhtymässä. Kova rasva ja sokeri (+ kaikki muut makeuttajat mukaanlukien siirappi) ovat pahimmat oireiden aiheuttajat. Joululaatikoita en voi koskaan syödä kerralla kuin max. ruokalusikallisen ja muutaman päivän jälkeen sekin on liikaa.

Olen se, joka kirjoitti tämän ja lisään vielä, että isälläni 78v. on sama vaiva. Meillä oli jo lapsuudessanikin aina Tapaninpäivänä jotain muuta kuin jouluruokaa.

Nykyään isä ottaa pelkkää porkkanalaatikkoa pienen nokareen. Lanttu- ja perunalaatikkoon ei uskalla edes koskea, tai saa istua loppuillan wc:ssä.  Vaiva hänellä pahentunut iän myötä. Toivon, ettei itselleni käy samoin. Sienisalaatti, maksapasteija, herneet, rosolli ja saaristolaisleipä ovat myös oireita aiheuttavien jouluruokien listalla.

Vierailija
4/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruoka on tosi suolaista ja jotenkin täyttävää. Mulle riittää aatto ja joulupäivä. Jos tapanina on vielä kinkkua, niin saatan yhden kinkkupiirakan tehdä aamukahville. Tänä vuonna saatiin onneksi joulupäivänä tuhottua kaikki. 

Köyhällä ei ole vara valita . Jos tekee laatikoita tai keittoja niin niitä syödään niin monta päivää kuin niitä riittää.

Vierailija
5/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pystyisin mutta en syö ollenkaan ns. jouluruokia, koska en pidä niistä erikoisemmin. Syön jouluna ja muinakin pyhinä jotain vähän erikoisempaa, jotain uutta. 

Vierailija
6/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä  vain aattona se kolme ruokalajia. Muina päivinä syödään sitten huomattavasti niukemmin esim. lihaa lounaaksi, kalaa iltapalaksi jne. Ei sitä täsmälleen samaa isketä pöytään edes kahtena peräkkäisenä päivänä. Kinkkua ja graavilohta laitoin pakastimeen ja tehdään uutena vuotena kinkusta tacoja. Graavilohi syödään loppiaisena.

Vierailija
7/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole vara valita . Jos tekee laatikoita tai keittoja niin niitä syödään niin monta päivää kuin niitä riittää.

Mulla on kolme teini-ikäistä poikaa, joten niin isoa uunivuokaa ei olekaan, että samaa makaronilaatikkoa riittääis kolmeksi päiväksi. Turhaa siis vetää mitään köyhyyskorttia tähänkin 

Vierailija
8/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna aattona aamupäivällä riisipuuro ja iltasella kaloja ja juustoja

Joulupäivänä kinkku sekä laatikot ynnä muut. Illalla juustoja yms.

Tapanina oli karjalanpaisti. 

Kolme päivää "jouluruokia" mutta kun ei kaikkea kerrallaan niin ei tullut mitään kyllästymisilmiötä eikä liikasyömistä kun kaikkea kerralla haluaa maistaa. Lisäksi oli tietysti vielä salaatteja joka päivälle.

Vierailija
9/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön mielelläni. Hyviä ruokia ovat.

Vierailija
10/10 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta kolmannes jouluruuista tehtynä. Uudeksivuodeksi tehdään taas setti ja loppiaiseksi vielä kerran. Toinen kinkkukin on pakastimessa odottamassa.

Muina vuodenaikoina ehtii syödä muita ruokia ihan riittämiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan