Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian huonot jouluvalmistelut?

Vierailija
22.12.2024 |

Olen maalta kotoisin, aina oli hyvät talvet ja kaikki kotona laitettu kauniisti. Nyt en jotenkin jaksa aikuisena tehdä mitään kauhean erityistä jouluksi... Kuusi on ja jotain lahjoja, mutta ei vastaavan mittakaavan operaatioita kuin lapsuudessani. Tuntuu, että en osaa järjestää tarpeeksi erityistä joulua lapsille kun en vaan jaksa ja osaa :/ Sääkin on ihan kamala ja kerrostalossa kökkiminen masentaa. Mulla ei ole joulumieltä ja harmittaa, että en osaa tehdä lapsille sitä ihmeellistä, taianomaista joulukuplaa joka oli lapsena kotona. Muita samoilla fiiliksillä, tai hyviä neuvoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki ostamatta,vain joulukuusi on valaistuna. Pääsen kauppaan vasta huomenna kun poika tulee ja mennään autolla, tie on niin jäinen ollut  etten uskalla lähteä nivelrikon takia kävellen. 

Vierailija
2/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se joulun taikakupla johtui siitä, että olit silloin lapsi. Omasi eivät osaa lumista maaseutujoulua kaivata, kun eivät siitä mitään tiedä. Heillä voi hyvinkin olla oma jouluntaikansa jostain heille tärkeistä pienistä jutuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä kuustakaan. Varmasti ihan hyvä joulu silti. Sinäkin luot joulukuplan ihan vain läsnä olemisellasi, teille on tulossa mukavat yhdessäolon päivät.

Vierailija
4/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut valoja joka paikkaan ja tunnelma valossa ollaan. Lapsien kanssa ollaan yhdessä koristeltu. Kerrankin tulin yhtenä vuonna töistä kotiin niin lapsi oli sillä välin koristellut koko talon. Tontut sinitarralla seiniin,ikkunatarroja,tontut seisoi lattioilla ja hyllyillä. Minä sitten vaihdoin jouluisat matot ja jouluisat sohvatyynyt ja verhot.

Masennukselta kuulostaakin, ei osaamattomuutta. 

Vierailija
5/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se joulun taikakupla johtui siitä, että olit silloin lapsi. Omasi eivät osaa lumista maaseutujoulua kaivata, kun eivät siitä mitään tiedä. Heillä voi hyvinkin olla oma jouluntaikansa jostain heille tärkeistä pienistä jutuista. 

Tämä. Ole varovainen siinä, ettet ala projisoida omaa jouluahdistustasi lapsiin. Se vie joulumielen paljon tehokkaammin kuin vähäluminen kerrostalojoulu. Keskittykää tekemään joulusta omannäköisenne, koska nykyään sitä ei ole enää mikään pakko viettää tietyllä tavalla. Kysy vaikka lapsiltasi, millaisia viime hetken valmisteluja he haluaisivat vielä tehdä.

Vierailija
6/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama fiilis. Ekat joulut omassa kodissa touhusin äidin tyyliin, mutta se ei ollut oikeasti mun juttu. Oon kipuillut asian kanssa koko aikuisikäni, ja ajatus mennyt niin pitkälle, etten voisi lapsia hankkia, kun en osaa luoda sellaista joulua kuin oma äitini! Tänä vuonna päätin, että antaa olla. Tein vain sen, mitä oikeasti halusin tehdä. Kaikki leipomiset jäi leipomatta ja siivous ei ollut niin tarkkaa. Koristeita ja valoja tuli laitettua ja kinkku ostettu, muita ruokia ei laiteta. Jostain syystä nyt on olo, että tässä on nyt tarpeeksi ja että joulu saa tulla! Ihanan stressitöntä ollut ja se fiilistely oli ihanaa paineen sijasta. Nostihan se stressi vähän päätään, kun mainoksissa ja ohjelmissa höpötetään täydellisistä jouluista, kattauksista yms. Mutta ne on vain mainoksia, tarkoitus saada ihmiset kuluttamaan (ja nostamaan stressitasoja, jotta impulsiiviset ostokset tapahtuisivat). Ei kukaan voi sanoa, mitä jouluna pitää olla ja mitä on pitänyt tehdä sen eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi