Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompas ruoka kallista

Vierailija
18.12.2024 |

Tajusin vasta. Muutamalla kympillä et muuten saa yhtään mitään näinä päivinä. Siunausta lapsiperheille ja vähävaraisille. Ei muute oo monilla helppoa laatia kunnon pöperöitä Jouluksi

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on valitettavasti, noh ehkä se siitä kun Nato lopettaa sotansa

Vierailija
2/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ viikon ruoat kun tekee itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kivat 20 prosentin hinnankorotukset ruokaan parissa vuodessa, juuri silloin kun muutin omilleni ja aloittelin itsenäistä elämää. Arvatkaa vituttaako.

Vierailija
4/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Sellaiset kivat 20 prosentin hinnankorotukset ruokaan parissa vuodessa, juuri silloin kun muutin omilleni ja aloittelin itsenäistä elämää. Arvatkaa vituttaako.

jep

Vierailija
5/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä ihmeessä se jouluruoka nyt on niin kallista? Suklaa on kallista, mutta ilmankin pärjää. Tässä halvat perinteiset joulruoat:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 kg torttutaikinalevyjä - 3e

1 prk luumuhilloa - 1e

Menee alle 50e ja saatte ihan itse tehden ison kattilallisen riisipuuroa,  porkkana-, peruna-, lanttulaatikot ja uunijuurekset sekä punajuuripaistoksen sekä keitettyä perunaa, 6 kilon kinkun sekä tähtitorttuja. Tarviiko enempää?

Vierailija
6/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ihmeessä se jouluruoka nyt on niin kallista? Suklaa on kallista, mutta ilmankin pärjää. Tässä halvat perinteiset joulruoat:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 prk luumuhilloa - 1e

Menee alle 50e ja saatte ihan itse tehden ison kattilallisen riisipuuroa,  porkkana-, peruna-, lanttulaatikot ja uunijuurekset sekä punajuuripaistoksen sekä keitettyä perunaa, 6 kilon kinkun sekä tähtitorttuja. Tarviiko enempää?

Itse olen keliaakikko ja kyllä on gluteenittomat pipari ja torttutaikinat kalliita. Itse niitä on hankala tehdä ja vaikka itse tekisikin niin gluteenittomat jauhot on kalliita.

Vierailija
7/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keliaakikko ja kyllä on gluteenittomat pipari ja torttutaikinat kalliita. Itse niitä on hankala tehdä ja vaikka itse tekisikin niin gluteenittomat jauhot on kalliita

No, keliaakikkona ei varmaan syö joulutorttuja, vaan esimerkiksi luumurahkaa, jonka kulut 1 prk vispikermaa, 1 purkki rahkaa ja 1 luumuhillo on noin samat 3e. Kyllä ihan yhtä hyviä jouluisia jälkiruokia saa edullisesti, kun ottaa sen pään pois sieltä takaluukusta.

Vierailija
8/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkasen kallista on ja se vielä että halpa ruoka lihottaa. Muut luulee että syön enempi vaikka syön vähempi.

Vierailija
9/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 prk luumuhilloa - 1e

Näin se juuri on. Suomalaiset jouluruoat ovat edullisia, jos itse tekee.

Vierailija
10/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 prk luumuhilloa - 1e

Näin se juuri on. Suomalaiset jouluruoat ovat edullisia, jos itse tekee.

Kyllä. Nehän ovat pula-ajan ruokia. 

Vierailija
11/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 prk luumuhilloa - 1e

Itse inhoan kaikkia laatikkoruokia. Tippa tulisi linssiin jos tuo olisi joulupöydän ruokani. 

Vierailija
12/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoslistalle

2 kg porkkanaa  -  1e

2 kg lanttua -1e

2 kg punajuurta -1e

2 kg perunaa-1e

Paketti puuroriisiä 2e

3 litraa maitoa - 3 e

6 kg kinkku - noin 35 e

1 prk luumuhilloa - 1e

Itse inhoan kaikkia laatikkoruokia. Tippa tulisi linssiin jos tuo olisi joulupöydän ruokani. 

Kuka estää keittämästä juurekset? Tai tekemästä uunijuureksia? Saa syödä myös porkkanat ja lantut raakana raasteena, tai vaikka tehdä kasvispihvejä. Ongelmaisilla on aina ongelma. Jos 20 eurolla saisi hanhenmaksapalleroita, tryffeleitä, kaviaaria ja punaviiniä koko perheelle, niin ongelmainen ei juo punaviiniä eikä syö tryffeleitä. Ihan turha tulla ulisemaan kallista ruokaa. Mene töihin tai syö vaikka kaurapuuroa. Edullista ruokaa on ja vaihtoehtoja sen toteuttamiseen, mutta kermaperseulisijalle ei kelpaa mikään.

Vierailija
13/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€ teen makkarakeiton josta syön 5 päivää

Vierailija
14/14 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö Helsingin hintoja? Kyllä täällä Pohjanmaalla ja varmaan muuallakin on aika paljon kalliimpaa. Ja mitä pienempi paikkakunta sen korkeammat hinnat. Ei se sähkökään ilmaista ole, just keitin lanttuja ja porkkanoita melkeen kolme tuntia ja kun laatikot uuniin niin pari tuntia lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä