1,3 vee tytön iltapuuron syönti on mennyt ihan höpöksi
onko joku jättäny tämän ikäiseltä iltapuuron pois? tyttö vaan pursuttaa kaikki puurot käteen suusta. oon yrittäny vaikka mitä: eri puuroja, kärsivällisyyttä, topakkaa komentamista jne. mikään ei auta. kokemuksia?
Kommentit (4)
Meillä tyttö on syönyt itse 8kk ikäisestä asti. Mutta iltapuuro jäi kyllä pois aika aikaisin, meillä syödään illalla jugurttia, talkmuroja, voileipää ja hedelmiä tai vastaavaa. Puuro ei oikein tahdo meillä illalla maistua.
Ja ei tuputusta. Eri puurolaadut...
Meillä maistuu parhaiten Elovena, ja lisukkeena kelpaa vain tietyt hillot (eli piltti tms. soseeet) ja Valion mansikkakeitto. Ja rasvasilmä...
Itse voi antaa syödä, tee vähän tuhdimpaa ettei valu lusikasta. Ja varaudu maailman pahimpaan sotkuun... ;)
Tai anna suosiolla jotain muuta. Leipä on meidän 1v4kk herkkua. Kinkkua päälle ja kurkkua. Ja lisukkeeksi ihan tuoretta hedelmää.
..tytöllä (pian 1v4kk). Annankin usein iltapalaksi ihan rahkaa, jugurttia, viiliä leivän kanssa. Tai Risifruttiakin välillä. Puuro menee välillä, mutta välillä on ihan täyslakko päällä.. =) Välillä myös on suu TOSI tiukasti kiinni, kun yritän syöttää, mutta kun itse saa lusikan käteen, niin johan uppoaa!
pojan 1v3kk kanssa. Hermoja raastavaa ja tekee sitä muidekin ruokien kanssa. Välillä totean, että jaahas, nälkä loppui siihen. Yksi mikä on meillä ehkä auttanut parempaan syömiseen, on se, että antaa pojan syödä itse. Sotkuista puuhaa, mutta jossain vaiheessa se on kai aloitettava. Siinä ohimennen sitten saa annettua toisella lusikalla itsekin ja näin yleensä lautanen tyhjenee.