Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic-apua?

Vierailija
29.11.2024 |

Pienintä aloitusannosta ei saa, joten ostin 1 mg kynän ja ajattelin laskea klikkauksia. Miten monta annosta kynästä silloin saa? Ja pitääkö samaa neulaa käyttää siis useampi kerta? En ihan ymmärrä vielä. Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 klikkausta on 0,25 mg ja 36 klikkausta 0,5 mg (voit ottaa nämä 1 mg kynästä). Liity Facebookin Ozempic-ryhmään, sieltä saat paljon tietoa. Voit ostaa lisäneuloja apteekista. 0,5 mg annoksia 1 mg:n kynässä on 8 ja 0,25 mg annoksia 16. Kynä säilyy ainakin 9 viikkoa avattuna jääkaapissa (tai huoneenlämmössä), säilytä avaamattomat kynät jääkaapissa.

Vierailija
2/3 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ryhmiä O käyttäjille ja ryhmistä löytyy ohjeita klikkailuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan saman tilanteen edessä alussa ei ollut saatavilla pienintä aloitusannosta, joten jouduin käyttämään 1 mg kynää ja laskemaan klikkauksia. 18 klikkausta vastaa 0,25 mg ja 36 klikkausta 0,5 mg, mutta alkuun se tuntui tosi sekavalta. Kynästä saa kyllä useamman annoksen näin ja lisäneuloja saa apteekista, eli samaa neulaa ei tarvitse käyttää useampaan pistokseen. Minulle tämä selkeytyi vasta kun lääkäri neuvoi asiasta tarkemmin ja rohkaisi aloittamaan pienimmällä mahdollisella annoksella.

Toinen asia, mihin itse kiinnitin huomiota, oli säilytys ja käyttöaika. Kynä säilyy avattuna jääkaapissa tai huoneenlämmössä viikkoja, ja 1 mg kynästä saa useita pieniä annoksia ilman ongelmaa. Alussa auttoi, että luin kokemuksia muilta ja vertasin niitä virallisiin ohjeisiin esimerkiksi https://medilux.fi/ozempic/ on aika selkeä kuvaus siitä, miten kynää käytetään ja mitä annostuksista voi odottaa.

Itselläni pahin epävarmuus lähti vasta sitten, kun olin muutaman kerran pistänyt oikean määrän ja nähnyt, että homma toimii käytännössä. Jos epäröit vielä, kannattaa kuitenkin varmistaa annostus lääkäriltä tai apteekista, niin saa varmuuden että aloittaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä