Vihreiden sinisilmäinen politiikka on vienyt Saksan perikatoon. Energia on kallista ja autoteollisuus vaikeuksissa ja ma mut riehuu kaduilla
Polttisautokiellot suosii Kiinaa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/272b0dfc-6a06-4b2a-8460-741ab3a4…
Ihmiset alkaa vihdoin sen tajuamaan ja vihreiden kannatus onkin romahtanut.
Kommentit (3)
Työaikavähennykset heijastavat Saksan autoteollisuuden haasteita, jotka johtuvat heikosta kysynnästä ja kiinalaisten autonvalmistajien kilpailun lisääntymisestä.
Autonosien valmistajien yhdistys CLEPA:n mukaan Euroopassa on menetetty jopa 86 000 alan työpaikkaa sitten vuoden 2020.
Syyskuussa uutisoitiin, että Volkswagen harkitsee tehtaidensa sulkemista Saksassa, joka olisi ensimmäinen kerta sen 87-vuotisen historian aikana. Myös Mercedes on Reutersin mukaan luvannut tehdä tiukempia kustannusleikkauksia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/272b0dfc-6a06-4b2a-8460-741ab3a4…
Eivät vihreät mitään yksin ole päättäneet. Saksassa on (tai oli) amppelihallitus, demarit, vihreät ja liberaalit. Nyt hallitusta ei olekaan kun liberaalit poistuivat ja uudet vaalit helmikuussa. Kyllä ne ovat demarit ja vihreät yhdessä jotka saavat kaikkea outoa aikaan. Lisäksi tietty tuo Volkswagenin talouskriisi nyt. Demarien kannatus on laskenut ja CDU:n reilusti nousussa. Demarit riitelivät kanslerikandidaatistaan viime päivinä, mutta herra Scholz se sitten kuitenkin on. Saksassa on jäätävä pula myös osaavasta työvoimasta melkein jokaisella alalla.
Vihreät uuniin