Läheinen, joka puhuu jatkuvasti rumasti muista
Onko teillä kokemuksia läheisestä, joka puhuu jatkuvasti todella rumasti muista ihmisistä? Arvostelee ihmisten ulkonäköä, käyttäytymistä ym. Itselläni on tällainen perheenjäsen. Tuntuu, että koen itseni todella arvottomaksi hänen seurassaan, vaikkei hän suoranaisesti minua arvostelisikaan. Minussa itsessäni on kuitenkin myös samoja piirteitä, joita hän muissa haukkuu, joten tunnetasolla nämä osuu ja uppoaa myös minuun. Huomaan, että omat voimat ja itsevarmuus hupenee täysin läheiseni seurassa.
Olen pyrkinyt rajaamaan keskusteluja, mutta joudutaan olosuhteiden pakosta olemaan enemmän tekemisissä. Kuinka te toimitte tällaisten ihmisten kanssa? Tuntuu, että normaalit sosiaaliset käytöstavat on tälle ihmiselle täyttä hepreaa.
Kommentit (6)
Onpa sulla ongelmat. Oletko miettinyt, että saatat olla lumihiutale? Ehkä se läheinen ei vaan pidä ihmisistä eikä jaksaisi valehdella koko aikaa?
Vaihda puheenaihetta, älä reagoi mitenkään ilkeyksiin tai katkaise välit.
Muista, että hän puhuu sinusta samaan tapaan pahaa muille selän takana.
Paras lääke näihin on välien katkaisu, tai ainakin kontaktin pitäminen minimissään.
Onko pakko olla tekemisissä. Itse en olisi ja jos olisi pakko tavata niin en keskustelisi hänen kanssaan. Kumma kun ihmiset eivät kykene valitsemaan seuraansa.
Ja itse aloitit tämän ketjun lähinnä siksi, että Arto Satosta koskeva ketju poistettiin. Varmaan itse poistit sen, koska onhan se nyt kamalaa, että niin rumasti puhutaan ihmisistä. Nyyh.
Töissä oli kerran nainen joka haukkui muita työpaikan naisia selän takana ja minä sitten kerroin siitä niille naisille joita haukuttiin. Siitä tuli oikein tappelu kun se haukuttu huusi ja kävi käsiksi siihen joka puhui pahaa.