Kuumeeton flunssa, mutta aivan pelistä pois?
Kaikkialla sanotaan, että jos ei ole kuumetta niin voi hyvin olla koulussa, töissä jne, urheilua vaan on syytä välttää. Itse olen parhaillaan flunssassa, jossa kuume ei ole noussut yhtään eikä kertaakaan. Silti olo on jotenkin ihan sekaisin oleva, päässä vain sirisee ja humisee, on niin hutera että törmäilee ovenkarmeihin ja mistään ei ymmärrä mitään. Nenä tukossa eli selvä flunssa. En päässyt edes lähikauppaan, kun lähtiessä romahdin eteisiin ja palasin sänkyyn. Miten muka voisi tehdä töitä? Johan sinne on puolen tunnin bussimatkakin ja työ kun on sillä tavalla vaativaa, että pitää ymmärtää mitä tekee.
Kommentit (9)
Joo ei sairastaminen kuumetta tarvi. Vanhakantaista ajattelua, että ellei ole kuumetta niin kouluun ja töihin vaan.
-sairaanhoitaja
Yhtenä syksynä multa löytyi kuumeeton keuhkokuume ja mykoplasma.
Mulla oli just 6vk sahaava flunssa. Tunsit jo pari päivää olevasi terve, sitten jämähti takaisin vuodepotilaaksi.
Sellainen oli kolme viikkoa sitten, loppui valtavaan nuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli just 6vk sahaava flunssa. Tunsit jo pari päivää olevasi terve, sitten jämähti takaisin vuodepotilaaksi.
#naisflunssa
Olen yskinyt keuhkojani ulos toista viikkoa mutta tauti ei nosta korkeaa kuumetta. En ole kykenevä tekemään mitään järkevää. Silti minulta odotetaan täyttä työsuoritusta, koska ei kuumetta.
Kuinka sairas ihmisen pitää olla, että saa olla? "No jos sulla on joku pikkuflunssa niin kyllä sä nyt voit ihan vähän sitä, tätä ja kolmatta."
Jos olotila on, että keuhkot polttaa, jokaista lihasta, niveltä ja päätä särkee, siitä huolimatta pitäisi sadalla prosentilla painaa.
Tällä ollut flunssa vuosikausiin ainakaan 15vuoteen.Nyt oli samantyylinen outo flunssa,ihan kuin allerginen nuha kirkas,yskä kyllä kesti viikon,silloin tällöin yskitti nousi kirkasta..olisko nenästä yöllä valunut? ,Hirveät nivelkivut, luut kipeät, kävely tökki.Tähän lystiä kesti melkein 4vk.kun tuli nuha,yskä.Palelsi niin että ei tarvinnut missään,vaikka +25sisällä.Joku ihme kiersi oik.alhaalta varpaista ylös päähän.Varpaat kylmät,valkeat.
Jopa poistetun hampaan koloon kävi läpi.Päästä laskeutui oikealla alas ja kun alhaalla käynyt nousi polven kohdille vielä takaisin.Niin outoo?!en oo tämmöistä kokenut.Kivut katosi oliko kuumetta öisin heräsin hiki lonnakkoon olihan märkä..tätä oli monena yönä.Kaikki ihan märät.Laihduin 6kg.Viikossa.Ruokahalut pois,nestettä tankkasin koska se tärkeintä .Ruoka öllötti.Jopa oksennus reaktio oli.En tiedä oliko yksi yö sydäri.Kosketin rintaa.Nukahdin tai jotain..Kipujen katoaminen on outoooo...Katsoin eräs yö TLC..oudot sairaudet.Tuli mieleen sama.Kärsi kovista kivuista syy oli proteiini kertynyt elimistöön.Ei proteiinia nyt syö sen väitettiin kertyvän myös aivoihin.Mutta tämä itse tauti sama ollut tyttären perheellä hikilonnakko jopa lapset.,flunssaksi he sanoivat,usea korona ollut lapset koulussa,pkssa Kivuista he ei puhuneet mitään,mutta kestänyt 3vk.heilläkin..Ehkä minulla oli kaksi eri juttua samaan aikaan.Olin voimaton ennen tuota ja sen jälkeen..mutta nyt on olo kuin 20sen.Ainoa missä jäytö oik.käsi.10cm olkapäästä keskellä luuta..enkä se kuvataankin..Kalkki olisko jämähtänyt??
Ei sairaana mennä töihin. Tartuttamaan muita. Itse nyt kipeänä, oli pakko mennä kauppaan kun ruoka loppu. Joku tosi voimiavievä flunssa vai olisko corona.
Minulla ei koskaan nouse kuume mutta saatan silti olla todella kipeä.