Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset lupaa kaikenlaista ja eivät täytä lupauksiaan?

Vierailija
02.11.2024 |

Olen 4 naisen vertaisporukassa ja olen ainut joka vuoden aikana, jonka ollaan tunnettu, on pitänyt lupauksensa. Eilen itkin asian takia. 

Meillä on kaikilla rankka elämäntilanne ja siitä syystä ollaankin yhdistävän aiheen vertaistukiryhmässä. 

Tällä porukalla on suunniteltu vaikka mitä.

Yksi naisista aina intoa puhkuen lupaa tehdö yhteiseksi hyväksi sitä ja tätä ja sitten mitään ilmoittamatta jättää tekemättä. Jos asiasta kyselee vastaa et no ku ollut rankkaa eikä oo pystynyt. Varmasti yli 10 kertaa on luvannut ja ehkä 2 kertaa aloittanut lupaamaansa mut jäänyt kesken. Muina kertoina ei ole edes aloittanut. 

Sitten yksi kans lupaa mut pian ilmoittaa ettei vointinsa takia pystykään. Sit ilmoittaa et haluaisi kuitenkin tehdä ja pian ettei pystykään. Nyt viimeisimmän kerran kun lupasi niin jätti ilmoittamatta ettei teekään eikä kommentoi asiaa edes kysyessä, mut aikataulu oli ja meni ja ei ole tehnyt asialle mitään. 

Sitten vielä on 1 joka ei koskaan luvannut mitään ennen kuin nyt vähän aikaa sitten ja ilahduin ja uskoin häneen. Mut hän sit ilmoitti viime tipassa ettei pystykään ja yrittää muutaman kuukauden päästä uudelleen. 

Itse olen tehnyt kaiken mitä oon luvannut. Välillä on tekeminen jaettu kolmeen osaan ja sit selvinnyt et vain minä tehnyt osuuteni. 

Olen tukenut ja kannustanut vaikka itse olen ihan yhtä väsynyt kuin muutkin. 

Nyt päätin etten enää tee mitään tuossa ryhmässä. Mutten edes lupaudu mihinkään. Ne pidin mitkä lupasin mut enempää en ota mitään. 

Mutta miksi luvata ja jättää sit tekemättä? 

Ihan kamalaa. 

Vaikka muuten ovat ihania ihmisiä en halua enää yhteistyötä. 

Harmittaa. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat että olet kiltti ja ymmärrät kyllä. 

Ja kun muutkin. 

Vierailija
2/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se perinteinen miesten ja naisten ero.

Tai siis ennen vanhaan kun miehet olivat miehiä, tarttuivat aseisiin, söivät lihaa, ajoivat polttomoottorilla...silloin pidettiin jokaisesta lupauksesta kiinni vaikka hammasta purren "luvattu mikä luvattu prkl".

Naisilta tulee yleensä tosiaan jotain päänsärky selityksiä tai jotain muuta, joka on nyt myös tarttunut näihin kasvisruokaa syöviin aseistakieltäytyviin ei heteroihin, ne myös aina piipittää ja narisee ja sanaan ei voi ikinä luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on periaatteena ja käytäntönä, että pidän minkä lupaan. Olen pystynyt siihen. Jos on tullut joskus, vaikka lähiomaisen kuolema tai oma sairaus tms., olen ilmoittanut siitä. Ei ole ollut vaikeaakaan. Ymmärrän, että jos jollain on vakavia mielenterveysongelmia, ei pysty samaan.

En arvosta ihmisiä, jotka lupailevat turhia. Katson ehkä jonkin alkaa, miten paikkaavat aiheuttamansa tai ottavat asian huomioon. Jos ei suju, en ole enää tekemisissä heidän kanssaan.  Joskus olen kertonut, mikä mättää ja kysynyt, saadaanko asiaan muutosta. Jos lupausten rikkominen on aikuisen ihmisen jatkuva toimintatapa, ei se seura ole minun aikani arvoista. 

Vierailija
4/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt mitä olen luvannut. Joskus tulee force major ja lupauksen pitämisestä tulee vaikeaa, siltikin olen onnistunut. Minunkin on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka sanovat yhtä ja tekevät toista. Joskus tuntuu että puhuvat vain suunlämpimiksi ja ei ole aikomustakaan laittaa tikkua ristiin minkään asian takia. Helpompaa olisi heille että ei lupaa mitään, kun ei kuitenkaan tee mitään.

Vierailija
5/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukupuolesta kiinni. 

Monissa naisissa on enemmän selkärankaa kuin miehissään munaa. 

Vierailija
6/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa jo silmäsi. He ovat vastuuttomia ihmisiä, toisin kuin sinä joka kykenet ottamaan vastuuta ja pidät sanasi. Eivät ole mitä ovat ilkeyttään mutta tuo edellinen vaan on fakta. 

Vierailija
7/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia liittyy jotenkin rahaan niin yleensä sitä rahaa ei silloin ole kun pitäisi. tai sitten tuli joku kiinnostavampi meno eikä välitetä lupauksesta. mun seurusteleva kaveri puhuu puhelimessa vain sen aikaa kun mies on poissa, kun tulee kotiin niin puhelu katkeaa siihen... aika epäkohteliasta. tuntuu kuin olisi joku hätävara.

Vierailija
8/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Moni ajattelee että haluaa, mutta kun todellisuus iskee vasten kasvoja että pitäisi myös tehdä se homma, luistetaan vastuusta. He saavat positiivisen palkintoreaktion jo tuosta "aikeestaan", ja usein se riittää

Ja noita ihmisiä on paljon. Sinulle on nyt paljastunut heidän luonteensa, jätä arvoonsa ja mene eteenpäin. Kiitä onneasi, ettei sinulla ole lapsia tällaisten henkilöiden kanssa

Vierailija
9/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaisi etsiä vähän fiksumpaa seuraa. Ei se että on samanlaisia ongelmia (ja jossain whatsapissa lähetellään sydämiä ja tsemppihaleja) tarkoita sitä että nuo tyypit olisivat sinulle hyväksi

Vierailija
10/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin mitä mt-ongelmiin tulee saa aika hemmetin usein huomata että onkin ihan normaali kun niihin muihin vertaa 🙄

Vierailija
11/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuspäitä.

Vierailija
12/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset välttävät konfliktia ja ovat vaikka sitten mieluummin epärehellisiä kuin ottaisivat vastuun haluttomuudestaan tehdä jotain. 

Vierailija
13/13 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin masennus on joskus aiheuttanut saamattomuutta, mutta se ei ole kokoaikaista ja en myöskään silloin ota enempää sitoumuksia vaan totean etten nyt jaksa. Ei ole reilua jatkuvasti lupailla tyhjiä.