Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä tästä nettikirppistapauksesta?

Vierailija
01.11.2024 |

Myin vaatetta FB:n kirppisryhmässä. Laitoin hinnan tarkoituksella hyvin alas jotta menee kaupaksi nopeasti sillä en halunnut käyttää myyntiin paljon aikaa. Ryhmän säännöissä on, sekä myös omassa ilmoituksessani oli, että "ostan" menee "varaan" edelle.

No, ilmoitukseen tuli heti "varaan, yv". Jäin odottelemaan yv:tä ja sillä aikaa jonoa kertyi yli 20 henkilöä. Odottelin ja odottelin, kunnes vihdoin noin 6 tunnin jälkeen arvelin, että kyseessä oli hupivaraus ja myin seuraavalle jonottajalle, joka teki kaupat heti.

No, ensimmäinen varaaja havahtui asiaan sitten seuraavana päivänä ja nosti hirveän metelin että hän olisi halunnut vaatteen ja häntä olisi pitänyt odottaa.

Mitä mieltä, kumpi meistä toimi väärin? Minä, kun en odottanut seuraavaan päivään pelkän varauksen takia, riskeeraten että jonottajat olisivat sillä välin hävinneet, vai varaaja joka ei osannut tehdä ostopäätöstä vaan pelkästään varasi eikä viitsinyt laittaa päivään yv:tä vaikka näki omien sanojensa mukaan pitkän jonon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran säännöissä lukee, että varmat ostajat menevät varaajien edelle, niin sitten varaajalla ei ole oikeutta nitistä.

Tosin mä olen itse sitä mieltä, että moneist noi FB-kirppikset on yks helvetin esikartano sääntöineen ja jäsenineen.

Vierailija
2/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varailijat voi suksia  v i t t u u n.  Torissa laitan heti eston näille, joiden viesti on "varaan!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap toimi sääntöjen mukaan niin varaajalla ei ole mitään syytä kitistä.

Vierailija
4/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes on mitään varailua? Jos haluaa ostaa tekee sen, siinä se.

Vierailija
5/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varaajat ja hitaat vastaajat on perseestä. Pitäisi poistaa heti ryhmästä. Jos sulla on aikaa näpyttää se av/yv, niin on aikaa vastata myös 6 tunnin sisällä, vaikka kuinka olisit töissä tai mummon hautajaisissa.

Vierailija
6/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain huonekalussa se on ymmärrettävää jos pitää ehtiä mittailemaan paikkaa mihin sen haluaa laittaa. Muuten ei. Joko ostaa tai ei.

Vierailija
7/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varailijat yleensä vaan varailevat ja rupeavat riehumaan kun tuote menee muille. Mt-tapauksia. Ei myyjällä ole yhtään sen enempää aikaa kuin sillä varailijalla, jos siihen aikaan alkaa vetoamaan. Se joka ostaa, sille myydään. Mulle alkoi joskus joku tämmöinen varailija saarnailemaan vielä jälkikäteen, että miten minun pitäisi jatkossa toimia ja olla rehellinen myyjä. En vaivautunut edes vastaamaan, meni estoon. 

Vierailija
8/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä varailijat yleensä vaan varailevat ja rupeavat riehumaan kun tuote menee muille. Mt-tapauksia. Ei myyjällä ole yhtään sen enempää aikaa kuin sillä varailijalla, jos siihen aikaan alkaa vetoamaan. Se joka ostaa, sille myydään. Mulle alkoi joskus joku tämmöinen varailija saarnailemaan vielä jälkikäteen, että miten minun pitäisi jatkossa toimia ja olla rehellinen myyjä. En vaivautunut edes vastaamaan, meni estoon. 

Joo, tämä varaaja laittoi minulle myös tuollaisen nuhdeviestin miten minun olisi pitänyt toimia kun hän olisi sen vaatteen halunnut! Sen lisäksi laittoi pitkän raivonpurkauksen koko ryhmälle jossa kuvasi minut hyvin tunnistettavasti, moittien minua siitä etten ollut odottanut hänen viestiään. Ja joo, estin mutta silti ikävää.

Ap

Vierailija
9/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään itse tajua, että jos kyseinen henkilö omien sanojensa mukaan epätoivoisesti halusi kyseisen vaatteen, niin miksi ei voinut heti ilmoittaa "ostan" tai vähintään laittaa sen yv:n.

Ap

Vierailija
10/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei varailijoille ja kyselijöille. Ja facebookissa myyminen on muutenkin syöpää. Torin kautta jos on pakko myydä

Vierailija
11/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit oikein ja aivan sääntöjen mukaan. Varailijat voivat suksia kuuseen varailuineen. Kukaan ei jaksa päivien odottelua jonkun muutaman euron vaatteen takia. Nämä ovat yleensä jotain mt-tapauksia. 

Jos myisin parin tonnin arvotavaraa, voisin antaa vähän miettimisaikaa. Samaten ymmärrän, että isompaa huonekalua ostaessa pitää mittailla ja miettiä sijoituspaikkaa. Siinäkin kyllä ärsyttää, jos yksi ja sama hupailija varaa kaiken eikä osta ikinä. 

Vierailija
12/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä varaaja laittoi minulle myös tuollaisen nuhdeviestin miten minun olisi pitänyt toimia kun hän olisi sen vaatteen halunnut! Sen lisäksi laittoi pitkän raivonpurkauksen koko ryhmälle jossa kuvasi minut hyvin tunnistettavasti, moittien minua siitä etten ollut odottanut hänen viestiään. Ja joo, estin mutta silti ikävää.

Ap

Tuohan on jo kunnianloukkaus jos menee julkisesti toista perusteettomasti moittimaan.

Vierailija
13/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mitään varauksia odotella vaan myy heti sille joka maksaa heti. Minä olen tehnyt niin ainakin ja kirjoitan ilmoitukseen ettei pitkiä varauksia vaan myyn heti  sille joka maksaa. Myin kerran meidän lasten vaatteita 8 säkillistä.  Hyviä ja ehjiä vaatteita, sain niistä 600 euroa kun myin  erissä niitä. Yleensä ostaja tulee heti hakemaan ja rahat käteisellä.. En lähetä postissa mitään.

Vierailija
14/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupivaraaja.

Vierailija
15/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä myy kelle haluaa. Jos ei ostaja saa ilmoitettua itsestään ajoissa, niin tuote jää saamatta. Olisin tehnyt ihan samoin.

Vierailija
16/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia egoisteja kohtaa joskus. Jospa on ajatellut että kaupastakin voisi varata vaikka tietyn värisen takin koossa M.

Ymmärrän jos joku aikoo mennä jonnekin sovittamaan ja sopii selvän ajan tai sopii maksavansa kun saapuu noutamaan. Muuten on luonnollista että myyjä myy henkilölle joka sanoo ostavansa ja maksaa pyydetyn hinnan.

Töissä olen joskus törmännyt työntekijän "varaajaan". Muka aikoo tarjota työtä jollekin. Sitten selviää että onkin joku tosi lyhyt pätkä tai miettii vasta kutsuuko haastatteluun. Tosi karua jos uusi ja vanha työnantaja keskustelevat keskenään ja seurauksena päättävät pudottaa hakijan. Uusi ei kutsu edes haastatteluun ja vanha ei sitten tarjoakaan töitä, kun joku muu kysyi.

Vierailija
17/17 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tapauksia riittää aina. On käynyt minullekin. 

Teen niin, että jos joku varaa ja viivyttelee, laitan  hänelle viestin ja odottavani hänen vahvistustaan tiettyyn kellonaikaan mennessä ja  samana päivänä. Jos hän vastaa ja vahvistaa ottavansa sovin vielä tarkan noutoajan. Tai jos maksaa tuotteen tililleni odotan silloinkin vain tiettyyn päivään asti. Muistutan, että ottajia on jonossa ja hän näkee sen itsekin. 

Samaan aikaan otan jo yhteyttä seuraavaan jonossa ja kerron rehellisesti, että nyt on epävarmaa ottaako  eka varaaja tuotteen ja sopiiko palata asiaan heti kun asia varmistuu varaajan kanssa. Kaikki vastaavat kyllä ja saan näin pidettyä varman ostajan.

Haistan 99 %:sti turhat varaajat ja sen takia ne aikarajat kannattaa antaa. Silloin sinua ei voi syyttää mistään.

En piittaa ryhmän säännöistä kovin tarkkaan. Kyllä ylläpitokin tuntee turhan varaajat, mutta ei voi oikein puuttua ihmisten välisiin kauppoihin. Ja joku haukkuisi, niin antaa haukkua. Pääasia, että itse on toiminut selkeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi