Mitä ihmettä pitää tehdä kun ei vain pysy hereillä?
On ollut jo teini iästä lähtien ongelma etten vaa millään pysy hereillä keskellä päivä. Olen perusterve, ei ongelmia. Työn kanssa on ollut todella haastellista ja on joutunut usein vaihtaa tapoja tehdä töitä.
Jos on vapaa päivä niin nukun aina sen 3-4 tuntia keskellä päivä. Aivot eivät vain millään toimi ja silmät ei pysy auki.
Oon yrittänyt vaikka mitä, tutkinut kaiken mahdollisen, siis oikeesti kaiken mahdollisen! Täysin mysteeri. Elämäni on mennyt ihan hukkaan tän vaivan takia.
Kommentit (11)
Mita tarkoittaa "kaiken mahdollisen"?
No mitä tutkimuksissa selvisi? Mitä lääkäri sanoi?
Syötkö väsyttävää ruokaa, eli paljon hiilareita? Jotkut ruuat väsyttävät, varsinkin isoina annoksina.
Vaihda esim peruna vähemmäksi ja laita tilalle kasviksia ja salaattia.
Saathan tarpeeksi c-vitamiinia ja rautaa?
Ehkä rauta +c-kuuri olisi hyväksi.
Lääkäri epäilee et mulla tosiaan saattaa olla väsymysoireyhtymä. Sitä on nyt virallisesti todettu ja näkyy aivoissa.
Mua itkettää, ahdistaa ja pelottaa. En oo elämäni aikana tehnyt edes murto- osan siitä mitä haluaisin tehdä. Mä vaa nukun joka välissä.
Ruokavaliolla ei oo ollut mitään vaikutusta asiaan. Kaikki veri arvot ja vitskut mulla kunnossa. Se on ainakin näkyny terveydessä et oon syönyt tervellisesti ja monipuolisesti.
Ootko ottanu sikainfluenssapiikin?
Se aiheutti narkolepsiaa.
Onko uniapnea tutkittu? Itsellä oli samaa ongelmaa ja syy oli siinä.
Minulla on sama juttu. Väsyttää niin, että joudun lepuuttamaan päätäni istuessani. Jos nojaan kunnolla, vaivun uneen. Jos nojaan vain vähän, nukahdan muutamaksi sekunniksi. Hulluinta on se, että noiden sekuntien aikana ehdin nähdä unta. Useimmiten pahaa unta.
Minäkin voisin nykyään nukkua kaiken aikaa. Minulla on myös ominaisuus, että nukun vallan mainiosti silloin kun ei pitäisi. Voin mennä nukkumaan vaikka viideltä iltapäivällä tai kuudelta aamulla. Mutta nukkumaan klo 22 tai 23? Ei tule mitään, ellen ole aivan ku olemanväsynyt jostain syystä. Asia on kyllä tutkinnassa, tavallaan... tai ainakin sen alussa. En halua sen enempää selostaa.
En oo ottanu sikapiikkiä. Uniapnea ei ole. Mulla sama. Nukahdan 5 minuutiks niin näen vaikka mitä seikkailu unia. Mistä tää kertoo?
Mulla sama. Ainoastaan sokerin lopettaminen autto. Keho on liian herkkä sokerin jojoilulle. Sokeria ja makeutusaineita on nykyään ihan kaikessa.
Eka oli vaikeaa löytää mitä syö kun kaikessa on lisättyä sokeria. Jopa soija ja kaura maidoissa.