Iittalan Teema, vintage-värit
Tein jotain ennenkuulumatonta ja ostin Teemaa, sävynä vintage-ruskea. Jotenkin mielettömän ihana väri! En siedä ruskeaa yleensä missään asiassa, mutta tämä alkoi olla jo lähempänä jotain terrakottaa. Ai että on herkullinen. Tätä täytyy saada lisää. Tulisipa myös vintage vihreää, oranssia ym 😍
Kommentit (12)
Paska materiaali, kuumenee mikrossa, ruoka ei. Mäkeen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä voisi olla pirteä. Onko Teemassa koskaan ollut vihreää kuin sellainen hailakka?
Mummolassani oli tummanvihreää Teemaa, se oli tosin sitä vanhaa Arabian Teema. Värisävyn näet Googlaamalla Arabia Teema.
Sitä tumman vihreää myytiin jo nimellä Kilta vuosikymmeniä sitten.
On tummaa vihreää. Ainakin on ollut. Meillä on muutama kahvikuppi ja muki.
Mä en niin tykkää. Noi vanhat tummat värit ei napanneet silloin, eikä nappaa nytkään. Sitä vaaleanpunaista voisin ostaa. Se on söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noin 15 vuotta sitten ostettuja lautasia ja laatu ollut jo silloin aivan surkeaa. Aina lämminnyt lautanen tulikuumaksi ja ruoka on kylmää. Viime keväänä meni hermot niin pahasti, että heitin kaikki nuo Iittalan paskat pois. Unohdin laittaa patakintaat käteen kun otin ruokaa pois mikrosta ja tietenkin sormien päät paloivat rakkuloille. Totutusti ruoka aivan kylmää kun tippui lautanen lattialle palovammojen alettua. Lähti 10 kappaletta syvää Teemaa, 4 kappaletta neliön mallisia pikkulautasia, 5 leipälautasta, Taikaa 10 leipälautasta, 10 isoa lautasta, 7 mukia ja 8 espressokippoa. Jo alussa kielsin lapsia käyttämästä noita astioita ihan tuon ominaisuuden takia. Rahaa palanut ihan kiitettävästi kun nuo on ostanut, mutta en käsi sydämellä tiennyt tuollaisista ominaisuuksista. Nyt on koko Fiskarsin konserni täysin boikotissa ihan kaiken suhteen. Mitään ei tähän talouteen enää sieltä tule.
Ainiin tosiaan, tummaakin vihreää on ollut. Itse kaipaisin noiden väliltä sellaista räiskyvän vihreää. Juurikin vintagea ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noin 15 vuotta sitten ostettuja lautasia ja laatu ollut jo silloin aivan surkeaa. Aina lämminnyt lautanen tulikuumaksi ja ruoka on kylmää. Viime keväänä meni hermot niin pahasti, että heitin kaikki nuo Iittalan paskat pois. Unohdin laittaa patakintaat käteen kun otin ruokaa pois mikrosta ja tietenkin sormien päät paloivat rakkuloille. Totutusti ruoka aivan kylmää kun tippui lautanen lattialle palovammojen alettua. Lähti 10 kappaletta syvää Teemaa, 4 kappaletta neliön mallisia pikkulautasia, 5 leipälautasta, Taikaa 10 leipälautasta, 10 isoa lautasta, 7 mukia ja 8 espressokippoa. Jo alussa kielsin lapsia käyttämästä noita astioita ihan tuon ominaisuuden takia. Rahaa palanut ihan kiitettävästi kun nuo on ostanut, mutta en käsi sydämellä tiennyt tuollaisista ominaisuuksista. Nyt on koko Fiskarsin konserni täysi
Se lämmennyt ruoka se lautasen lämmittää mikroaaltouunissa. Ei mikään muu! Ihan perusfysiikkaa. Eli ei sellaista vaihtoehtoa ole, että ruoka olisi kylmä ja lautanen tulikuuma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noin 15 vuotta sitten ostettuja lautasia ja laatu ollut jo silloin aivan surkeaa. Aina lämminnyt lautanen tulikuumaksi ja ruoka on kylmää. Viime keväänä meni hermot niin pahasti, että heitin kaikki nuo Iittalan paskat pois. Unohdin laittaa patakintaat käteen kun otin ruokaa pois mikrosta ja tietenkin sormien päät paloivat rakkuloille. Totutusti ruoka aivan kylmää kun tippui lautanen lattialle palovammojen alettua. Lähti 10 kappaletta syvää Teemaa, 4 kappaletta neliön mallisia pikkulautasia, 5 leipälautasta, Taikaa 10 leipälautasta, 10 isoa lautasta, 7 mukia ja 8 espressokippoa. Jo alussa kielsin lapsia käyttämästä noita astioita ihan tuon ominaisuuden takia. Rahaa palanut ihan kiitettävästi kun nuo on ostanut, mutta en käsi sydämellä tiennyt tuollaisista om
Oikea fyysikko vastaa: Astioide kuumenevuus mikrossa vaihtelee valtavasti. Kumma kyllä materiaalin kuumenevuutta ei koskaan kerrota, kantapään kautta on opittava. Länkyttäjä voisi tehdä helpon kokeen. Laitapa tyhjä "teema" mikroon! Parissa minuutissa "tulikuumaksi" niin että ei voi kädellä koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin tosiaan, tummaakin vihreää on ollut. Itse kaipaisin noiden väliltä sellaista räiskyvän vihreää. Juurikin vintagea ;)
Mutta se tummanvihreähän nimenomaan oli vintagea?
Mitä tehdä kun pierettää ja vatsa on ilmapallo vaikka jalat ihan tikut eli olen kuin tikkari!?!
Vihreä voisi olla pirteä. Onko Teemassa koskaan ollut vihreää kuin sellainen hailakka?