Lue keskustelun säännöt.
olenko ainoa aikuinen joka pelkää lääkäriä? mua siis pelottaa mennä
12.09.2008 |
esim. flunssan/kuumeen kanssa lääkäriin terveyskeskukseen, puhumattakaan sitten hammaslääkäristä, gynestä ym.
Kommentit (3)
Tunnen sairastuvani jo siitä hetkestä, kun astun lääkäriaseman ovesta sisään. Pelkään, että minulta löydetään jotain hirveän vakavaa ja kuolen siihen paikkaan.
Eli pelkään sitä ahdistuksen tunnetta, jonka tämä asia saa minussa aikaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
käy apteekisssa, ota lääke, odota hetki ja mene uudestaan.
Mutta en voi sanoa pelkäävänikään. Hammaslääkärikäynneissä mulla oli joskus yli 5v taukoa, kun ikävän kokemuksen jälkeen en uskaltanut varata uutta aikaa. Onneksi seuraava hammaslääkäri oli ihan toista maata, aivan ihana kouluhammaslääkäri, jolla oli niin ihanan hellä ote ja rauhallinen käytös. Sen jälkeen olen hoitanut hampaitani ihan säännöllisesti.
Lääkärikäynnit ovat olleet koko vuoden niin säännöllisiä, että niistä on tullut rutiinia. Viimeistä käyntiä odotin kuin kuuta nousevaa. Aikasemmin mut sai kantaa lääkäriin, koska mielummin kärsin kuin menin jollekin valittamaan vaivojani. Mies ja kaveri on kerran oikeasti raahannu mut lääkäriin, kun kuume nousi yli 40 enkä mä edes harkinnut lääkäriin menoa.
Gynellä tuli käytyä säännöllisesti silloin kun piti uusia pillerireseptiä, mutta nyt se on taas vaikeaa, kun ei ole sitä viimeistä pakollista päivää.
Mulla inho lääkärissä käyntiä kohtaan johtui pitkään luottamuspulasta lääkäreitä kohtaan. Sattui kohdalle sellaisia useampia yksilöitä, joita ei ihan oikeasti pitäisi päästää tekemään mitään työtä ihmisten ilmoille. Koita sellaisille mennä puhumaan jostain vaivasta, kun vastaan saa pelkkää p.... Nyt omalääkärini, ja kaksi mua hoitavaa erikoislääkäriä ovat niin ihania, että heitä lähden tapaamaan rauhallisin mielin.