Lue keskustelun säännöt.
Onko kenenkään lapsi mennyt suoraan kotihoidosta eskariin?
17.05.2008 |
Miten on alkanut sujumaan? Onko ollut vaikeuksia sopeutua ryhmään? Mä täällä mietin ja pohdin, mitä tekisin ton 5v kanssa, tähän saakka siis ollut kotona. Kerhossa käy 1-2 kertaa viikossa. Yrittäsinkö saada osapäiväpaikkaa päiväkodissta? Poika on melko riehakas ja ryhmässä oleminen vaatisi vielä harjoittelua, samoin on joissakin taidoissa jäljessä ikäisiään..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kävivät seurakunnan kerhon "eskarin" 3 aamupäivää viikossa. En usko että oikea eskari olisi tuonut mitään lisäarvoa. Ensimmäinen poika oli riehakas ja tottelematon, en halunnut häntä arvioitavaksi "systeemiin" vaan halusin että hän saa rauhassa kypsyä. Eka luokka meni hänellä koulussa ihan hyvin, tokakin vielä kohtalaisesti, mutta luokat 3-6 hän oli kyllä koulun kauhu. Nyt seiskalla hän on järkevöitynyt ja osalta opettajista saa jopa paljon kehuja.
Toka poika oli äärimmäisen ujo eikä suostunut käymään kerhossakaan ennen eskari-ikää. "kerhoeskari" oli pieni ryhmä eikä siellä tarvinnut käydä joka päivä. Siellä käytiin sitten turvallisesti läpi sosiaalinen ahdistuneisuus (taaskaan joutumatta turhaan systeemin syynättäväksi) ja kouluun meno sujui ok. Hän on kiltti ihanneoppilas (tosin ei itse nauti lainkaan koulunkäynnistä), kavereitakin on riittävästi.
Kolmas poika kävi sitten kunnan eskarin, koska en jaksanut katsella häntä kotona yksin pyörimässä. Itse kärsin masennuksesta enkä jaksanut seurustella hänen kanssaan vaikka olinkin kotona. En huomannut mitään lisäarvoa hänen kohdallaan. Hän oli nyt muutenkin sosiaalinen, järkevä, sopeutuvainen ja älykäs. Eskari ei muuttanut mitään.