Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oli illalla rikkonut toisen lapsen kypärän joten suutuin

Vierailija
15.10.2024 |

Olin tosi vihainen tuosta kun kuulin. Herätin hänet sen takia kuuden aikaan. Ensin hän yritti puolustella että toinen olis pakottanut. Sitten alkoi itkemään tosi kovasti että pelkää että aletaan taas kiusaamaan jos ei oo hyvä tyyppi muiden mielestä. 

Kamalaa että lasten mielestä toisten tavaroiden hajottaminen tekee susta hyvän tyypin. Tiedän ettei mun lapsi yksin olis tuota tehnyt. Vaikka ton ymmärrän, niin silti hän saa omilla säästöillään maksaa uuden kypärän. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpaine vaikuttaa kaikissa kaveriporukoissa mutta kannattaa miettiä, onko tuo porukka hyvää seuraa sun lapselle.

Vierailija
2/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu voi auttaa enemmän. Siinä toki täytyy itse osata keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että olet hieno vanhempi! Otat asian vakavasti eikä sellanen kauhea ei meidän pirkko tai pena tapaus

Vierailija
4/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän toi kertoo siitä että on "pakko" jotta saa edes vanhemman huomion itseen.

Vierailija
5/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häntä siis kiusattu aiemmin?

Vierailija
6/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäpaine vaikuttaa kaikissa kaveriporukoissa mutta kannattaa miettiä, onko tuo porukka hyvää seuraa sun lapselle.

Melko naiivia kuvitella että siihen voi vaikuttaa kenen seurassa lapsi liikkuu. Voit toki kuvitella niin jos se tuntuu hyvältä mutta kyllä ne lapset tekee ihan omia päätöksiä joihin et voi mitenkään vaikuttaa ellet kulje mukana koulussakin yms 24/7

Vierailija
7/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu voi auttaa enemmän. Siinä toki täytyy itse osata keskustella.

Kyllähän me keskusteltiin. Olin vihainen kun kuulin. Olin nähnyt kuvan, jossa mun lapsi paisko tuota kypärää. Ärsytti niin paljon, kun en ymmärtänyt, että miksi. Siksi mä herätin hänet heti ilman sääliä, vaikka on loma. Sitten näytin kuvan ja kysyin mikä juttu. 

On kiusattu vanhassa koulussa ja nyt pelkää, että se alkaa uudelleen, jos ei oo hyvä tyyppi muiden mielestä. /ap

Vierailija
8/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kuin että olet hieno vanhempi! Otat asian vakavasti eikä sellanen kauhea ei meidän pirkko tai pena tapaus

Kiitos. Yritän. Ilmeisesti silti oon onnistunut tässä joidenkin mielestä toimimaan väärin. Noh. Kaikkia ei voi miellyttää. Tiedän, ettei hän tehnyt tätä siksi että sais mun huomion. Hän saa sen joka päivä muutenkin. Uskon täysin kun hän sanoi, että häntä pelottaa, että häntä aletaan kiusaamaan, jos hän ei tee niin kuin kaverit yllyttää... /ap

Vierailija
9/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt niin isoista jutuista kyse, ettei lapsen herättäminen lomalla kello 6 ja räyhääminen lapselle auta. Tässähän pitäisi käydä koko porukka läpi ja saada tuollainen painostus lasta kohtaan loppumaan. Ap.n lapsihan teki väärin mutta teki sen painostuksen alaisena. Nyt sun ap pitää olla tiukka vanhempi ja saada muut vanhemmat tajuamaan, ettei tuollaista käytöstä hyväksytä keneltäkään lapselta.

Vierailija
10/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain kiinnostunut muutaman kymmenen euron menetyksestä, vaikka lapsi huutaa käytöksellään apua.

Puhdas provo.

Vierailija
11/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä herättää toinen oli kyse lapsi tai aikuinen.

Vierailija
12/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Yritän. Ilmeisesti silti oon onnistunut tässä joidenkin mielestä toimimaan väärin. Noh. Kaikkia ei voi miellyttää. Tiedän, ettei hän tehnyt tätä siksi että sais mun huomion. Hän saa sen joka päivä muutenkin. Uskon täysin kun hän sanoi, että häntä pelottaa, että häntä aletaan kiusaamaan, jos hän ei tee niin kuin kaverit yllyttää... /ap

Päätit kiusata häntä herättämällä kuudelta syyslomalla? Ja opetat huutamalla ja muulla henkisellä väkivallalla, ettei saa kiusata, joo.

Vierailija
13/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt niin isoista jutuista kyse, ettei lapsen herättäminen lomalla kello 6 ja räyhääminen lapselle auta. Tässähän pitäisi käydä koko porukka läpi ja saada tuollainen painostus lasta kohtaan loppumaan. Ap.n lapsihan teki väärin mutta teki sen painostuksen alaisena. Nyt sun ap pitää olla tiukka vanhempi ja saada muut vanhemmat tajuamaan, ettei tuollaista käytöstä hyväksytä keneltäkään lapselta.

Tietysti niin mutta ainoastaan omastani saatoin aloittaa. Enkä tietenkään tiennyt tuosta painostuksesta mitään, ennen kuin hän kertoi. Tottakai soitan myös kavereiden vanhemmille paremmin tänään. Muutaman viestin olen jo laittanut. Olin vihainen kun näin sen kuvan ja halusin vain selityksen, että miksi. Nyt kun tiedän, niin tottakai autan. /ap

Vierailija
14/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kiusataan koulussa ja sitten äiti hyökkää kimppuun niin että alkaa itkemään.

Vierailija
15/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vain kiinnostunut muutaman kymmenen euron menetyksestä, vaikka lapsi huutaa käytöksellään apua.

Puhdas provo.

Ei todellakaan kiinnosta raha. Olen surullinen että mun lapsi on ajautunut tilanteeseen, jossa kaverit painostaa häntä tekemään tyhmiä asioita ja hän tekee, koska kaverit painostaa. He on siinä iässä että tämä kypäräjuttu oli vielä pientä. Toi on pakko saada loppumaan ennen kuin tuo pahenee. Ei mun lapsen pidä joutumaan pelon takia omaa omatuntoaan vastaan. /ap

Vierailija
16/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä herättää toinen oli kyse lapsi tai aikuinen.

Ihan oikein.

Jos joka nassikka oppisi, että teoilla on seuraukset, niin typeriä tekoja olisi paljon vähemmän.

Hattu kouraan, pyytämään anteeksi ja maksaa tosiaan omastaan sen kypärän. Teko on väärin, on siihen painostettu tai ei ja siitä tulee seurauksia.

Toinen asia on se, että painostettiin. Nekin nassikat kun vanhemmat ottaisivat käsittelyyn samalla tavalla aamukuudelta ja seuraukset tekojen mukaiset, niin loppuisi persseilyt siihen.

Ei hymistely ja sanoitus pelkästään auta.

Vierailija
17/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätit kiusata häntä herättämällä kuudelta syyslomalla? Ja opetat huutamalla ja muulla henkisellä väkivallalla, ettei saa kiusata, joo.

Huutamalla? En tosiaan ole huutanut. Mä pystyn olemaan huutamatta, vaikka olen vihainen. Mun lapsi on mulle tosi rakas. Mikään ei ole mulle tärkeämpää kuin se, että hänellä on kaikki hyvin! Mutta en mä silti mitään perseilyä siedä. En tiennyt, miksi hän oli toisen omaisuutta mennyt rikkomaan. Teoilla on seuraukset. Herätin hänet, koska halusin selvittää asian heti kun mulle tämä kuva laitettiin. Nyt kun tiedän mistä on kyse, autan häntä. Olen tosi huolissani että hän joutuu tekemään tuollaisia asioita, että kaverit tykkäisi hänestä. Ei sen pidä mennä niin. Mun lasta itketti mutta niin itketti muakin. Itkettiin yhdessä. Kyllä mulla mun lapselle riittää ymmärrystä, vaikka perseilyä en silti ymmärrä. /ap

Vierailija
18/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymistelyn ja sadistisen kiusaamisen välillä on valtava ero. Herättämistä käytetään kidutuksessa.

Vierailija
19/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas provo.

Sellaisia vanhempia on, jotka ei tajua lapsen henkistä hyvinvointia tai henkistä pahoinvointia.

Eihän tuo tilanne pelkällä rahalla paikkaani.

Ottaa yhteyttä niihin muihinkin vanhempiin. Tuo ln ilmiö.

Jostain akkaa etsiä kunnon kavereita. Kiinnostusten kautta. Vanhempien tuli on tärkeä, etenkin kun Suellä taustalla on tuo vanha kiusaamistrauma.

En ole ollenkaan vakuuttunut, että noihin pahan tekoon yllättäviin  kannattaisi hirveästi panostaa.

Etsisin muita sopivampia.- tai en ainakaan kuvittelisi, enkä lapselleni laittaisi sellaisia paineita, että noiden kansa pitäisi enemmän kaverusta. On niitä muitakin. Sopivampia kavereita.

Niille vanhemmille ilmoittaisin asiasta. Sille kiusatulle, jonka kypärän poikasi hajotti  tuo on traumaattinen kokemus. Ja niille usuttajille myös. Kaikki tuossa apuja tarvitsevat.

Käsittelisin tuon ja lähtisin aktiivisesti etsimään.

Vierailija
20/22 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä?