Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämpöjen mittailusta kysymys...

Vierailija
15.02.2007 |

eli onko ovulaatio jo ohi, kun lämmöt on noussu? Onko ovulaatio silloin kun ne lämmöt on alimmillaan vai miten?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli onko ovulaatio jo ohi, kun lämmöt on noussu? Onko ovulaatio silloin kun ne lämmöt on alimmillaan vai miten?

Joillakin lämpö laskee just ovulaatiota ennen ja se on kiva jos näin käy, niin on selvä merkki. Mut näin ei siis välttämättä käy. Ovulaation näkee lämmöistä vasta jälkikäteen, sitten kun on 3 korkeampaa lämpötilaa niin voi päätellä oviksen olleen. Lämmönnousu johtuu siitä, että munasolun irrottua munarakkulasta tämä rakkula muuttuu keltarauhaseksi. Keltarauhanen aiheuttaa lämmönnousun. Eli siis, ovis on ohi, kun lämmöt kohoavat. hedelmöittyminen on kuitenkin vielä mahdollista, munasolu kun elää n. vuorokauden.

Ovistestit näyttävät etukäteen lh-huipun, mutta ovistestit eivät näytä itse ovulaatiota. Varsinkin stressin takia voi hyvin käydä niin, että lh-huippu tulee mutta munasolu ei irtoakaan silloin vaan joskus myöhemmin. Tämä näkyisi sitten lämmöistä (eli lämmöt eivät nousekaan, joten tietää ettei ovista itse asiassa tapahtunutkaan)

Ei lämpöjen mittaus ole mitään vaikeaa. Minulla kun soi aamulla herätyskello, laitan mittarin suuhun ja siinä ei mene ku max minuutti kun mittari piippaa. Mittariin jää muistiin lukema, joten sitä ei tarvi aamukiireessä mihinkään merkitä, joskus illalla sitten vasta tarvittaessa kun on aikaa.

Netistä löytyy käteviä paikkoja, mihin voi tehdä itselleen lämpökäyriä ja ohjelma tulkitsee koska sinulla on ollut ovis.

Itse käytän sekä ovistestejä että lämmönmittausta. Minusta ne tukevat hyvin toisiaan.

Vierailija
2/2 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi gynis aikoinaan, että lämpöjen mittailu on tosi epävarmaa puuhaa ja mittaus tehtävä käytännössä mittaus tehtävä ennen kuin on edes ylös noussut (sängystä aamulla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla