Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako masennus/ahdistuslääke makeanhimoon?

Vierailija
13.10.2024 |

Onko kenelläkään kokemuksia että olisi auttanut? Lääkäri ehdotti masennuslääkettä (Voxra tai Brintellix) joka saattaisi auttaa. Mulla on aiemmin kokeiltu fluoksetiinia mutta siitä ei ollut apua. Makeanhimo iskee siis iltaisin, joka ilta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi auttaa, jos kyse on tunnesyömisestä. Jos makeanhimo iskee illalla, niin todennäköisesti syy on siinä että syöt päivällä liian vähän ruokaa 

Vierailija
2/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut masennuslääkkeet lisäävät ruokahalua, mainitsemasi eivät lisää. Mulla on venlafaxiini, joka on vähentänyt ruokahalua ja makeanhimoa. Mulla masennukseen liittyy huomattavasti lisääntynyt ruokahalu ja makeanhimo. Venlafaxiini lievitti masennusta paljon ja samalla vähensi huomattavasti ruokahalua. Ruokahalu normaali nykyään. Vaikutus syömiseen alkoi näkyä vasta 2kk kohdalla (annos nostettiin hitaasti). Brintellix ei itselläni vaikuttanut juurikaan masennukseen eikä myöskään ruokahaluun. Mulla ei myöskään fluoksetiini vaikuttanut mitenkään ruokahaluun. Eli apua voi hyvin olla ainakin jos makeanhimosi on oire masennuksesta/ahdistuksesta.

Jos makeanhimosi iskee iltaisin niin onko sulla joku ruokahalua lisäävä lääke iltaisin, esim. ketipinor?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko turkulainen?

Vierailija
4/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on kehitelty laihdutukseen. Sitä maksimiannos, niin lähtee ruokahalu ja tupakanhimo. Toinen venlafaxin. Laihduin sillä huomaamatta tosi laihaksi.

Vierailija
5/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brintellix ei auttanut masennukseen, eikä muuttanut ruokahalua. Sen aiheutti että suolen toiminta hidastui 200%

Vierailija
6/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin teoria siis oli se, että makeanhimo (ja samoin univaikeudet eli nukahtamisen vaikeus) saattaa johtua ahdistuksesta, jota koen erityisesti iltaisin.  Ja jos tuo pitää paikkaansa niin ahdistus- tai masennuslääke saattaisi auttaa. Aion nyt kokeilla jompaakumpaa koska eihän siinä mitään häviäkään.

Ketipinor ei ole käytössä eikä muukaan ruokahalua lisäävä lääke. ADHD on ja siihen minulla on lääke jonka otan aamulla. Se saattaa vähän heikentää ruokahalua mutta en ole huomannut mitään vaikutusta makeanhimoon, harmi vaan.

AP

Vierailija
7/7 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on kehitelty laihdutukseen. Sitä maksimiannos, niin lähtee ruokahalu ja tupakanhimo. Toinen venlafaxin. Laihduin sillä huomaamatta tosi laihaksi.

Laihdutuslääke Mysimba on sama kuin yhdistäisi Voxraa ja Reviaa. Revia on siis alkoholismiin tarkoitettu lääke, joka tekee mahdottomaksi saada minkäänlaisia kicksejä alkoholista. Ei ole kuin Antabus, jonka kanssa alkoholin juominen voi viedä hengen mennessään kun pumppu pettää.