Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieli ry:n kriisipuhelinta ei ole perustettu akuuttipsykiatrian tai päivystyksen jatkeeksi, vaan se on ennaltaehkäisevää työtä

Vierailija
10.10.2024 |

Mieli Ry:n:n seurannassa kirjattiin 162 puhelua, joista kävi ilmi, että asiakas oli joko ohjattu julkiselta puolelta kriisipuhelimen pariin, tai asiakas soitti, koska hänen omat hoitotahonsa olivat lomalla.

Kriisipuhelimeen vastaa mielenterveys- ja kriisityön ammattilaisia, opiskelijoita ja vapaaehtoisia. Puhelinpäivystäjiä on tällä hetkellä noin 800. Vapaaehtoisia koulutetaan jatkuvasti, mutta silti heitä tarvittaisiin lisää.

Keskimäärin joka toiseen puheluun vastaa vapaaehtoinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on sanottu akuuttipsykiatriasta että "soita kriisi puhelimeen".

Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin?

Vierailija
2/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallitus leikkaa vielä sen 45 000e 😓

Mihin tää maa vielä joutuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne soittaa lapsetkin.

Vierailija
4/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne soittaa lapsetkin.

Siksi minä olen kuukausilahjoittaja. Lapsilla ovat keinot todella vähissä kun tarvivat apua. 

Vierailija
5/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Asian pitäisi mennä juuri toisin päin, kriisipuhelimen tulisi ohjata ammattitaholle. :( 

Vierailija
6/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, kun leikataa molemmista. Ammattitahoilta ja kriisipuhelimesta. Mihin sitten soitetaan, neiti ajalle?

Vierailija
7/7 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystäväni kuoli hirvittävällä tavalla yllättäen ja kun soitin päivystykseen jutellakseni asiasta ammattilaisten kanssa, ohjasivat kriisipuhelimeen soittamaan. Kriisipuhelimessa oli ihana päivystäjä, mutta jonottaa sai useita tunteja. Olin shokissa ystävän kuolemasta ja olisin todennäköisesti hyötynyt siinä hetkessä myös rauhoittavasta. Surullista millaiseksi mielenterveyshoito on mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi