Melba!
Moi!
Kuulin huhun, että tietäisit Kavatin kenkien todellisesta vedenkestävyydestä=) Pitääkö paikkansa? Tarkoitan siis näitä vettähylkivästä nahkasta valmistettuja kenkiä.
Kommentit (6)
Niin muistelinkin joistain vuosia sitten olleista Kavatin kengistä, että pitivät vettä ihan kohtuullisen hyvin. Mitä suihketta olet tavallisiin nahkakenkiin käyttänyt? Oletko huomannut, onko eri suihkeilla eroa vai ovatko kaikki laadultaan samantasoisia? Oletko uskaltanut suihkuttaa myös kaikki goretex-kengät?
Miten muuten jakselet? Oletko voinut käydä töissä vai joutunut sairaslomalle?
Me kävimme ilmoittamassa E:n eilen kouluun, suuri ja jännittävä päivä=)
Olen käyttänyt kahta hyvää suihketta eli Collonil on ehkä se vielä parempi ja sitten hyvänä kakkosena Woly. Muihin merkkeihin en nää huonojen kokemusten jälkeen koske. Tuota Collonilia etsin kovasti viime talvena ja en oikein mistään löytänyt. Sit kun olin ostanut kaksi pulloa Wolya, niin Collonil-pullot vilkutti mulle iloisesti Seppälän kassoilta!
Joo ja goret voi suihkuttaa noilla kahdella yllä mainitulla oikein hyvin. Usein kun noi lasten goret on vielä osittain kangasta, niin sitä suuremmalla syyllä on pakkokin, mut kyllähän se nahkakin kärsii kastumisesta.
Mun vointi on ollut suoraan sanottuna ala-arvoista tässä raskaudessa. Ihan kaikkea mahdollista ongelmaa, mm. 3 vko saikulla pahan pahoinvoinnin takia ja nyt olen ollut viikon supistelujen. Ja 5 tautia on näihin 19 viikkoon kans mahtunu. Ja poika ollut eskarissa tänä vuonna 3,5 päivää, kun siellä kiertää parvorokkoa ja mulla ei vasta-aineita. Kun mä oon ollut töissä, niin mies on hoitanut poikaa omien töiden ohessa. Mä en sano et meidän lapset ois tässä, mut mun tekemät kylläkin. Loput saa tehdä joku muu, jos meille lisää lapsia halutaan.
Mä ilmoitin pojan kouluun wilman eli netin kautta. Toivottavasti pääsee tuohon lähikouluun.
Voi kurja, kun olet voinut noin huonosti=( Toivottavasti toinen puolisko ei suju ihan noin ikävissä merkeissä, jotta voisit vähän nauttia keväästäkin=)
Täytyypä etsiä tuota mainitsemaasi suihketta. Mulla taisi olla viimeksi juuri joku huonompi suihke, koska siitä ei paljon apua ollut. Ja taidan kokeeksi tilata A:lle Kavatin kengät kevääksi.
Teillä taitaakin koulu olla ihan siinä vieressä=) Onko teillä siellä tilanne, että joutuvat jakamaan oppilaita alueelta myös johonkin kauempana sijaitsevaan kouluun?
Meillä täällä tilanne ihan toisinpäin, oppilaita on melkein liian vähän. Alle 20 tulee ensi syksynä aloittavia ekaluokkalaisia olemaan ja tällä hetkellä tulossa vain yksi luokka. Ihanaa on toki se, että tulee olemaan vähän oppilaita pienessä koulussa, mutta toivottavasti oppilasmäärät eivät vähene liikaa, jotta alkavat miettiä koulujen yhdistämistä. Onneksi tuo meidän lähikoulu on se uudempi ja " isompi" koulu, joten tuskin sitä kuitenkaan sulkevat.
Toivottavasti E pääsee teidän lähikouluun=) Meidän E:llla on nyt 30 metrin matka kouluun 1 tienylityksellä, vanhasta asuinpaikasta olisi ollut kouluun 1,5km, jonka varrella 14 tienylitystä, joten hyvillä mielin odottelemme syksyä=)
No jos edellisestä raskaudesta jotain voi päätellä, niin ainakin viimeiset 3kk menee sängyn pohjalla... jee. Mut nyt tuntuu et ei tässä välttämättä enää montaa työpäivää eikä palkkaeuroa näe... Mut raha on vain rahaa, jos tää vilkas pikkupoika vaan hyvässä kunnossa maailmaan saadaan.
Meillä kouluun suurinpiirtein kans matka metreissä eikä yhtään tienylitystä. Viime vuonna yksi joutui tuonne toiseen kouluun tältä alueelta ja voi vaan kuvitella minkälainen on koulumatka, kun pitää mennä kehän toiselle puolelle ja on seitsemän tienylitystä alueella, jossa on todella ruuhkaa ja ei yksiäkään valoja.
Anna nyt vähän vinkkiä et missä alueella asutte. Vaikka alkukirjain ;-)
Muisti palaa pätkittäin, käytiinkin asiasta kerran keskustelua, mut et ollut silloin rekisteröitynyt, niin palaset loksahti vasta nyt päässä yhteen. Tiedänkin siis missä asutte. Tulkaa joskus vaikka kakkoskämpälle kahville, kun sinne taas joskus päästään eli en ole autoilukiellossa.
Enpä taida tietää totuutta, mutta meillä ei ole kertaakaan talvikengät kastuneet. Ihan loskasäässä on tosin olleet aina päiväkodissa kumpparit ja kotona goret.
Minusta on aika hämmentävää kyllä se, että miten ihan tavalliset kengätkin pienellä pojalla kesti kosteutta (ei tietty lammikossa seisomista, mutta esim. märässä ruohikossa juoksentelua), kun ne vaan suihkutti kunnolla säännöllisin väliajoin.