Millä perusteella valitsette aina matkakohteet kun maailmassa on niin paljon paikkoja joita haluaisi nähdä ja kokea?
Milloin itään ja milloin länteen, ihan joka paikasta löytyy jotain jota ei haluaisi jättää kokematta
Kommentit (14)
Seksin hinta kohteessa on tärkein kriteeri.
Mitä enemmän olen matkustanut, sen vähemmän on turha ulkomailla hinkkaaminen alkanut kiinnostaa. Nykyisin matkailen vain tapahtumien, konserttien tai aktiviteettien (esim. via ferrata, islanninponeilla ratsastus jne) perässä.
Minulla on ollut lista kiinnostavista kohteista jo vuosikymmeniä. Niitä on sitten raha- ja muun elämäntilanteen mukaan kierretty. Tärkeimmät, kuten Lontoo, Pariisi, New York, Peking, Tokio, Rio de Janeiron karnevaalit jne. on jo pääosin kierretty.
Moskovan olisin halunnut nähdä, mutta sattuneesta syystä sinne ei nyt ole asiaa. Sitten on kalliita ja aikaavieviä kohteita, joihin varmaan pääsen vasta eläkkeellä, kuten Australia, Afrikan safari, Etelämantereen risteily jne.
Eikö teillä matkatorakoilla ole mikään muu mielessä kuin itsekkyys? Minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä matkatorakoilla ole mikään muu mielessä kuin itsekkyys? Minä minä minä...
Ei ole. Maailma pelastuu, kun sinä istut kotonasi meitä paheksumassa.
Sillä perusteella, että millä kohteella on kulloinkin paras sijoitetun pääoman tuotto. Arvioin siis, että miten saan rahalle vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä mun pitäisi tehdä rahoillani sen sijaan että kannan paikallisille oppaille, ravintolayrittäjille, hotelleille, ostan paikallisia käsitöitä jne? Sullekko ne pitäisi sen sijaan ja jäädä happamana kotiin? Näet itse mitä se aiheuttaa
Musta on iän myötä tullut järkyttävän kranttu ja mukavuudenhaluinen. Kun rajaan popis maat, joissa on 1) liian kuuma, 2) liikaa ihmisiä tai 3) liian epävakaata ollakseen mukavaa, jäävät jäljelle Kanada, Norja ja Islanti. Norjassa on viihdytty.
Minä käyn luontokohteissa ja historiallisissa kohteissa. Valinta perustuu useimmiten hintaan. Suurkaupunkeja kartan.
Esitän itselleni aina kolme seuraavaa kysymystä matkakohdetta miettiessä ja annan sen johdattaa kohti oikeaa valintaa:
1. Onko sielä pääsääntöisesti viileää myös kesäisin?
2. Onko siellä kaunista luontoa?
3. Onko se Pohjois-Norjassa?
Tätähän ei joidenkin mielestä saisi sanoa, mutta tämänhetkisestä elämäntilanteesta johtuen (ruuhkavuodet jne.) meidän perheen matkakohteet valikoituu usein helppouden ja mukavuuksien mukaan. Esim. joku muu on laittanut ruoan, eikä sitä saadakseen tarvitse nähdä juurikaan vaivaa (all inclusive on just hyvä).
Joskus nuorena halusin enemmän nähdä ja kokea, nykyään en niinkään. Arki on aktiivista muutenkin ja ollaa todella urheilullinen ja menevä perhe. Mitään extremeä en lomalla enää kaipaa. Lomalla nollataan ja jos siltä tuntuu, niin syödään, maataan ja ollaan vain. Kaikki aikataulutus ja suorittaminen jätetään kotiin.
Eipä oikeastaan enää mikään määrittele. Samaa jaskaa se on kaikkialla ja turistina pöllöilemällä et edes pääse sisään kulttuuriin, ruokiin tai mihinkään muuhunkaan mitä porukka väittää matkailunsa syyksi. Se, että koet kulttuurin sen oikeanlaisena ottaa vuosia vuosia asumalla maassa. Siihen ei riitä se, että käyt kuukauden pällistelemässä jossain karenin tavoin.
ei mulla ole oikein mitään paikkoja mihin haluan mennä. Vihaan lentokenttiä ja keskimäärin noin 130 lentoa vuodessa lentävänä on vielä vähemmän mielenkiintoa lähteä katselemaan ääliöiden maailmansaastuttamista. Jos johonkin vapaalla haluan lähteä niin liikun autolla tai laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeastaan enää mikään määrittele. Samaa jaskaa se on kaikkialla ja turistina pöllöilemällä et edes pääse sisään kulttuuriin, ruokiin tai mihinkään muuhunkaan mitä porukka väittää matkailunsa syyksi. Se, että koet kulttuurin sen oikeanlaisena ottaa vuosia vuosia asumalla maassa. Siihen ei riitä se, että käyt kuukauden pällistelemässä jossain karenin tavoin.
ei mulla ole oikein mitään paikkoja mihin haluan mennä. Vihaan lentokenttiä ja keskimäärin noin 130 lentoa vuodessa lentävänä on vielä vähemmän mielenkiintoa lähteä katselemaan ääliöiden maailmansaastuttamista. Jos johonkin vapaalla haluan lähteä niin liikun autolla tai laivalla.
Kuulostat masentuneelta. Burnout pöksyissä?
Hinta, laatu, aika, käymätön kohde.