Huomenna jää laskujen ja vuokran jälkeen käyttöön 530€. Onko paljon/ vähän?
Saan vielä 400€ loppukuusta. Eli yhteensä 930€ koko kuuksi käyttöön. Kaikki käytettävissä ruokaan ja asun yksin.
Onko mielestäsi vähän? Autoa en omista joten säästän paljon.
Kommentit (19)
300€ ruokaan ja loput 600€ säästön. Jos sama toistuu joka kuukausi niin sulla kohta tilit pullollaan rahaa. Etkai tuhlaa kaikkea?
On paljon.
Mulla menee joskus silleen, että kaikki rahat menee eikä edes riitä, vaikka palkka yli 5000€/kk.
Olis kiva jos puoliso osallistuisi yhteisen talouden kuluihin, mutta kun ei...
M45
Tuosta laittaisin jo puolet säästöön.
Mulla jää pelkän vuokran jälkeen tuon verran käytettäväksi kaikkeen muuhun kuukaudessa.
Humputa menee sitä suomi nyt kaipaa!
Vierailija kirjoitti:
On paljon.
Mulla menee joskus silleen, että kaikki rahat menee eikä edes riitä, vaikka palkka yli 5000€/kk.
Olis kiva jos puoliso osallistuisi yhteisen talouden kuluihin, mutta kun ei...
M45
Olisko aiheellista laskea sitä elintasoa kun kerran rahat ei riitä? Kahden tonnin nettopalkka riittää kyllä kahdelle ihmiselle kun elää kohtuullisella elintasolla. Teillä on varmaankin järjettömän isot asumiskulut kun maksat omaksi isoa asuntoa, ja liian kallista autoa.
Paljon tuo on yksin asuvalle. Mulle jää pakollisten kulujen (asuminen, sähkö, vesi, puhelin) jälkeen 400. Onneksi en tarvi autoa vaan työpaikka on sen verran lähellä että voin kulkea kävellen.
Tuo on paljon rahaa. Monella perheelliselläkin on vähemmän käytössä ja elää ihan mukavasti.
Vähän mielistelen sinua nyt, sillä sinähän suorastaan uit rahassa. Tätähän hait aloituksellasi.
Ihan ok. Suunnilleen jää se minullekin kaikkien laskujen jälkeen. Tietysti lisätuloja on kiva tehdä. Ei tuolla mitään muuta kuitenkaan pääse elämään kuin sitä perus arkea.
Mulla nettotulot nyt opintovapaalla n.1300€. Siitä maksan omakotitalon kulut, muut laskut, ruoat yhdelle, kissan ruoat+hiekat sekä bensan. Ei paljoa jää jäljelle. Tonni vuokran ja laskujen jälkeen olisi luksusta.
Paljon on! Mää saan 800 e ja siitä maksan ensin asumisen ja sitte laskut ja loppurahat humputan ruokaan.
On paljon. Jos joskus pakollisten kulujen jälkeen jäisikin humputteluun noin paljon,niin en edes tietäisi mihin tuhlailla.
480e kuussa jää mulle ja lapselle ruokaan, hygieniaan, taloustarvikkeisiin yms. Pakollisten menojen jälkeen. Siihen nähden on paljon.
Pitäisi jäädä säästöön ainakin pari sataa pahanpäivän tai hyvänpäivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
On paljon. Jos joskus pakollisten kulujen jälkeen jäisikin humputteluun noin paljon,niin en edes tietäisi mihin tuhlailla.
Mä en tuhlaisi mihinkään vaan laittaisin säästöön.
Ihan ok, melkein koko ansiosidonnaisen verran ja paljon kuun menoista jo maksettu.
Tonnikuussa mällättäviksi yksin asujalle on paljon. Voisit hyvin laittaa osan säästön.