Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikkaatteko villatakkien ja paitojen kyynerpäitä?

Vierailija
03.10.2024 |

Olen huomannut että laadukaskaan villapaita/-takki ei tahdo kestää toimistotyötä, jossa kyynärpäät ovat jatkuvasti pöytää vasten. 

Suosin itse lähinnä villa-, kashmir-, mohair- tai merinotyyppisiä laadukkaita villapaitoja, koska en halua nyppääntyviä akryylisekoitteita jotka ei lämmitä. 

Tuollainen laadukas villavaate onkin usein hyvässä kunnossa muuten, mutta kyynerpäistä hiutuu rikki. Haluaisin korjata niitä, mutta juuri samanväristä lankaa on harvemmin tarjolla, joten pitäisi kai osata tehdä paikkalaput tms. 

Onko jollain tällaisesta kokemusta? Vai heitättekö tuommoisen vaatteen vain pois? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paikkaa enka korjaa mitaan. En osaa eika mulla ole valineitakaan.

Vierailija
2/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! Poisko se pitäisi heittää kulumien vuoksi? Juu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme paikkaa kyynerpäitä, mutta kyynärpäitä.

Vierailija
4/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynär, ei kyyner.

Vierailija
5/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen myytiin nahkapaikkoja kyynärpäihin. En tiedä olisko keinonahka yhtä tehokas. Halpaa säämiskää on esim autonpesuvälineissä. vaaleaan neuleeseen. Mutta, paikkaa ei siis tarvitse piilotella.

Vierailija
6/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan mieluiten langalla. Kun löytää sopivan värisen langan niin sitä ei juuri näy. Toinen idea on, että korostan paikkausta. Eli kirjo-ompele söpöjä juttuja. :) 

Toki paikkalaput on myös yksi mahdollisuus, esim ohueasta nahkakankaasta saa semi chic lopputuloksen.

Vierailija
7/7 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan. Ompelen paljon, joten jää nahanpaloja, farkkukangasta (eri väreissä), enstex-kangasta ja huonekalukangasta yli. Näistä saa kivoja soikeita, pyöreitä tai neliskanttisia paikkoja, millä vahvistaa villavaatteiden kyynärpäänkohtia. Joskus laitan paikan jo ihan uuteenkiin vaatteeseen, jos sattuu olemaan sopivan väristä kangasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän