Lääkis
Haen lääkikseen ja tarkoituksena olisi mennä sisään valintakokeella. Ostin MAFY:n valmennuskurssin, mutta olen hieman hämmentynyt mitä materiaaleista opiskella ensin ja mitkä materiaaleista ovat hyödyllisimmät valintakokeessa. Osaako kukaan lääkiksessä opiskeleva neuvoa? (Myös lääkisopiskelijoiden tutut voivat auttaa, jos tietävät asiasta paremmin.)
Kommentit (2)
Ite oon ekalla lääkiksessä. Puolet mun kavereista pääsi tokarilla ja loput valintakokeella.
Tässä kolme vinkkiä mitä mun mielestä kaikki hakiessaan:
1. Opiskele biologiaa vasta viimesenä. Kun alotat, niiin alota kemiasta ja fysiikasta. Laskurutiini pitää olla ekana hallussa
2. Opiskele vaan 45 - 75 min kerrallaan. Pidä sitten tauko ja toista tää 4-6 kertaa. Kannattaa alottaa aamulla, että iltapäivä jää vapaaks.
3. Älä lue kipeenä, äläkä viikonloppusin ja älä lue enää illalla. Viikko ennen koetta lopeta lukeminen kokonaan. Ja sitten kun saat päivän hommat tehtyä niin yritä harrastaa liikuntaa ja nähä kavereita ja pitää ajatukset poissa lukemisesta.
Eikä siinä materiaalissa ole "käyttöohjetta"? Ei oikein kunnon valmennuskurssilta kuulosta ilman toimintaohjeita...